آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

این منم بی تو در آستانه ی فصل هایی ، بی پول :دی

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ب.ظ

یکی از شعارهایم توی زندگی همیشه این بود که : دلیل ندارد خانم ها  بروند سر کار ، اصلا لطافت زنانه به این است که بانوی عزیز توی خانه باشد و سرش را به کارهای لطیف زنانه گرم کند تا اینکه بخواهد از صبح تا وقت اداری مثل یک مرد بدود و با کلی آدم های عجیب غریب سرو کله  بزند ، این شعار را مقایسه کنید با منی که از بیست و دو سالگی نمایندگی بیمه داشتم ، در جریان هستید یکی از مشاغل سخت دنیا بیمه فروختن است ، حالا توی ایران سختی این شغل چند برابر می شود چرا که مردم ایران فرهنگ خرید بیمه ندارند ، منظورم این است که بیمه برایشان یک کالای لوکس است که در اولویت هزارم زندگیشان هم نیست ! با همه ی اینها امروز که جدی جدی فرم استعفا یا انصراف از بیمه را پر کردم و روی میز خانم معاون گذاشتم ، دقیقا توی مسیر پارک خلدبرین که به مسیج واریزی یک میلیون اندی بیمه نگاه می کردم و مطمئن بودم این آخرین کارمزدی است که از صنعت بیمه دریافت می کنم ، داشتم به این فکر می کردم که یک زن حتما و باید همیشه استقلال مالی داشته باشد . خب نتیجه ی اخلاقی این استعفا و نتیجه گیری آخرش منجر می شود به اینکه بگویم احساس می کنم مثل یک خر نجیب توی گِلی گیر کردم که نه راه رفت دارم و نه راه برگشت !

  • گلی

نظرات (۴)

  • ماهان هاشمی
  • آدم یا باید به این اعتقاد داشته باشه که خانوم‌ها نباید برن سرکار، یا اینکه خانوم‌ها استقلال مالی داشته باشن!

    جفتش با هم در تناقضن!

    نتیجه‌گیری آخر هم در پیِ همین تناقضَس! :)

    پاسخ:
    منم می خواستم بگم به این تناقض رسیدم ، یعنی مشخص نبود منظورم ؟
    همیشه فکر کرده ام زن باید دستش تو جیب خودش باشد ...:))
    امیدوارم که اتفاق های خوب تند تند بیافتد ...برات ...
    پاسخ:
    ایشالا (:
    من همیشه گفتم اگه زن مجبور نباشه نباید کار کنه..ولی خب استقلال مالی هم خیلی مهمه...
    پاسخ:
    استقلال مالی عالیه (:

    ممکن است بگویید چون مرد است چنین اعتقادی دارد. اما نه. حقیقتا اینطور نیست. ربطی به جنسیت ندارد که معتقدم زن "بهتر است" یا حتی "نباید" استقلال مالی داشته باشد! معتقدم حتی اگر خانمی پولی درآورد باید بدون اینکه نگاهش کند صاف بریزد به حساب همسرش. شاید این وابستگی خوشآیند ما نباشد اما به نظر من قسمتی از قوام و دوام زندگی مشترک به همین است. به اینکه زنگ بزنی به همسرت و بگویی داری میای برای من شیرینی بخر. هوس کرده ام مرد خانه هم با اینکه آخر ماه است و پول ندارد نگوید نه! برود برای شما همان شیرینی که دوست دارید بخرد...

    به نظر من خدا اینطور دوستتر دارد...!

    به نظر من استقلال مالی یکی از دلایل افزایش طلاق در جامعه ماست!

    البته ببخشیدها اما خوب به نظر من بهترین کار را کرده اید. خانم خونه باید به کارهای مهمتری برسد تا بیمه فروختن و پول درآوردن!

    پاسخ:
    نمی دونم چی بگم والا اینم این نظریه خب (: