آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

سووشون

يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷ ق.ظ
دوست داشتن دل آدم را روشن می کند . اما کینه و نفرت دل آدم را سیاه می کند . اگر از حالا دلت به محبت انس گرفت ، بزرگ هم که شدی آماده ی دوست داشتن چیزهای خوب و زیبای این دنیا هستی . دل آدم عین یک باغچه ی پر از غنچه است . اگر با محبت غنچه ها را آب دادی باز می شوند ، اگر نفرت ورزیدی غنچه های پلاسیده می شوند . آدم باید بداند که نفرت و کینه برای خوبی و زیبایی نیست ، برای زشتی و بی شرفی و بی انصافی است . *


پ ن : یه سری چیزهایی بدیهی توی زندگی هست ، مثل همین متن بالا ، که مدام باید با خودت تکرارش کنی ، و  هربار با خودت تکرارش کردی ، هنوز می تونی چیزهایی نو و بکری از تویش پیدا کنی !





* سووشون | سیمین دانشور | انتشارات خوارزمی
  • گلی

نظرات (۲)

عالی . بازهم از متن کتابایی که میخونین بزارید . بلکه استفاده کنیم... :)

پاسخ:
(:
سووشون خیلی خوب بود...واقعا رمان بود...
البته شخصیت زری چندان به دلم ننشست... :)
پاسخ:
از زری خوشت نیومد چون دلت می خواست یه قهرمان باشه مثل یوسف ،ولی باید قبول کنیم اساسا ما زن ها یه شخصیتی شبیه به زری داریم ، همین قدر منفعل ، همین قدر محتاط (:ولی در کل داستانش عالی بود همش با خودم میگم چرا زودتر نخوندم ، چرا اینقدر کم بود تبلیغات براش . من از وقتی درخشنده توی برنامه خندوانه گفت مسر شدم بخونم ، قبلش هم یه بار استادمون یه بار ازش حرف زد سر کلاس ولی خیلی سریع رد شد ازش . ولی در کل واسه من که خیلی خوب بود ، مخصوصا چون توی شیراز اتفاق می افتاد و مکانش ها رو بلد بودم کلی هیجان داشتم ، یه تکه ش بود می گفت اگه از یاسوج بریم باشت بعد گچساران ... اونجا دیگه هلاک معرفت سیمین شدم ((: