آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

بدون شرح

چهارشنبه, ۲ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷ ب.ظ

می گویند وقتی آدم و حوا از میوه ممنوعه خوردند ، خدا اولین تبیهی که آن ها را کرد این بود که پوشش را از آنها گرفت و جالب اینجاست که این موضوع پوشش و تنبیه یکی از اسطوره های باستانی ایرانی  هم هست .


::: پس  از آنکه اهورا مشی ( پدر انسان ها ) و مشیانه (مادر انسان ها ) را بوجود آورد ، مشی و مشیانه به آفریدگاری اهورا اقرار کردند ولی اهریمن آنها را فریفت و آنان نخستین دروغ را بر زبان آوردند و آفریدگاری را به اهریمن نسبت دادند . بخاطر همین دروغ اهورا آن ها را آوراه کرد و به مدت سی روز بدون خوراک زیستند و با شاخ و برگ گیاهان خود را پوشیدند و .... ( شرح این موضوع در بندهشن به طور مفصل هست )


پ ن :

۲۶  : ای فرزندان آدم! لباسی برای شما فرو فرستادیم که اندام شما را میپوشاند و مایه زینت شماست و لباس پرهیزگاری بهتر است، اینها (همه) از آیات خدا است شاید متذکر (نعمتهای او) شوند.

۲۷  - ای فرزندان آدم! شیطان شما را نفریبد آنچنان که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد و لباسشان را از تنشان بیرون ساخت تا عورتشان را به آنها نشان دهد، چه اینکه او و همکارانش شما را می بینند و شما آنها را نمی بینید (اما بدانید) ما شیاطین را اولیای کسانی قرار دادیم که ایمان نمی آورند. ( سوره اعراف )



  • گلی

نظرات (۱)

لعنت به این شیطون
اگه فریب نمیخوردن الان تو بهشت بودیم بی خیال جنگ و درد و غصه بودیم اه
پاسخ:
واقعا ، بره بمیره شیطون که ما رو آوره کوچه و خیابون کرد والا :|