آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

حکایت همچنان باقی است

جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۱۵ ب.ظ

شاید یکی از پیچیده ترین اتفاقات ارشد ، مشخص کردن موضوع پایان نامه باشد . بعد از کلی این در و ان در زدن بالاخره یک موضوع کار نشده و شاید جالب پیدا کردم . با توجه به موضوع احتیاج داشتم به چهار نویسنده ، دو نویسنده مرد و دو نویسنده زن ، در دوره های مختلف . جلال آل احمد و سیمین دانشور جز پایه های کار بودند می ماند دو نویسنده ی دیگر .بین نویسنده های مرد چند سال اخیر ، دنبال یکی هستم که مثل جلال دغدغه های اجتماعی داشته باشد ، مثل جلال فکر کند ولی خب هر چقدر بیشتر تلاش می کردم ، کمتر به نتیجه می رسیدم . نویسنده های این چند سال اخیر تمام هم و غمشان را گذاشته بودند روی عشق . عشق های بی سر و ته که نه دردی از مردم دوا می کردند و نه حتی بهشان آموزش درست حسابی می دهند .

این چند مدتی که ادبیات نوجوان خارجی می خواندم ، یک چیز خیلی جالب کشف کردم اینکه این اجنبی ها عجیب برای کوچکترین موضوعات نوجوانه ، کتاب نوشتند : کودکان طلاق ، بچه های بدسرپرست ، جنگ جهانی ها  ، یتیم خانه ها ، سرطان و کلی موضوعات ریزو درشت که عقل جن هم بهش نمی رسد . حالا ما توی ایران با اینهمه ادعا حتی در ادبیات بزرگسالمان هنوز درباره خیلی موضوعات کتاب نداریم .

توی کشوری زندگی می کنیم که مشکلات اجتماعی از سرو کولمان بالا می رود ولی هنوز یک نویسنده پیدا نشده که جسارت به خرج دهد و از موضوعات کلیشه ی عشق و خیانت دست بکشد و یکسری به این موضوعات بزند . شاید برای همین هست که ما خیلی وقت است روی یک مدار صفر درجه می چرخیم .


  • گلی