آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

مادام بوکتا

يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸ ب.ظ

آدمیزاد بعضی وقت ها خبرها را بو می کشد. یکجوری که انگار ندیده ها را دیده. می داند. بو می کشد. در مثل غمی به آدم رو می کند. ناگهانی ها، ناگهانی! آدم نمی داند این غم از کجا آمده و به ته دلش چسبیده! فقط دلش می گیرد. طوری که انگار قلبش را میان نیمتنۀ کهنه ای پیچیده اند و دارند مالشش می دهند. آدم به فکر می افتد. فکر و خیال می بافد، تا بالاخره در جایی روزنه ای، روشنایی ایی، پیدا می کند. اگر یک نفر از خودی هایش را ببینید و با او همکلام شود که دیگر تمام است. همین‌که لب واکند، آن خودی همه‌چیز را تا تهش خوانده، همه چیز را. آن چه را که نباید بفهمد، فهمیده.





:::کِلیدَر | محمود دولت آبادی | نشر فرهنگ معاصر | جلد ِ اول




  • گلی

نظرات (۵)

این کتاب عشق منه در تمام طول زندگیم
وایسین یه عکس واستون بفرستم بهتون کمک میکنه کلی
پاسخ:
آره کتاب خیلی خوبی هست، فقط خوانشش یکم سخته (: 
http://bayanbox.ir/info/9058930234525609840/248556-122069381211813-100002262548838-198303-2387712-n
پاسخ:
چقدر خوبه این، کار خودتون هست ؟ باید اینو اول کتاب چاپ کنند ! یادم میاد پشت کتاب ریشه ها از این مدل درخت ها کشیده بودند و چقدر خوب بود، چون حجم کتاب زیاد بود ( البته به زیادی کلیدر نبود) خیلی من بهش رجوع می کردم موقع خوندن (:
سلام نعلیکم
من یه سوال ادبیاتی تخصصی دارم ازت. به جای کلمه هایی مثل "روشنایی ایی، مهتابی یی..." و کلا کلمه های مختوم به "ی" که نیاز به یه "یی" هم تهش داریم چی باید بگیم که جمله رو هم از ریخت نندازه، مثل آدم هم توی دهنمون بچرخه:))
پاسخ:
سلام (: 
خب بعد مهتاب یا روشنایی یه صفت دیگه بکار ببرید که این مدلی بشه راحت تلفظش کنید مثلا بگید چه شب مهتابی خوبی ، یا چه روشنایی دلچسبی ، ببینید چقدر راحت شد ((: 
نه ولی میخواستم این دفعه که دفعه چهارم باشه که میخوام بخونمش شروع کنم خودمم اینجوری درخت براش بنویسم آخه این بازم کامل نیست
یه روزی از صفحه فیس بوک محمود دولت آبادی برداشتم و آفرین دقیقا
به نظر منم باید اول کتاب چاپش میکردن
مثه کلی کتاب دیگه که اونارم باید چاپ میکردن ولی نکردن
پاسخ:
بار چهارم، آفرین به این پشتکار (:
اگر چاپ کنن که عالی میشه، می تونید توی صفحه دولت آبادی پیشنهاد بدید شاید اعمال کنن (:
یا شیخ مسئلتن! مادام بوکتا چیه؟
پاسخ:
چی نیست که،  یکی هست:D
برای مطالبی که درباره کتاب هایی که خوندم، دنبال یه اسم بودم که ، همه مطالبش رو توی اون برچسب بذارم، رسیدم به " مادام بوکتا" تلفیق سه زبان فرانسوی و انگلیسی و فارسی هست این اسم، یعنی خانم کتابدار مثلا یا کتابخوان (: