آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

مثلا اجتماعی

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۲۲ ب.ظ

علی، برادر جانِ جانانمان که توی بلاگفا خیلی ذکر و خیرش بود، الان برای خودش یک قاضی نوپا شده است. یک وقت هایی بعضی از پرونده هایش را خانه می‌آورد. امروز که داشتم میزش را مرتب می کردم چشمم خورد به یک پرونده. پرونده برای یک پسر متولد ۷۱ بود( دققا یکسال کوچکتر از علی ما)  که به احبس ابد محکوم شده بود جرمش حمل ۵۰ کیلو تریاک بود. در احضاراتش که با یک خط خیلی خیلی خوشگل نوشته شده بود، قید کرده که بدلیل بیماری خواهرش و فقر دست به این کار زده است. کارت ملیش را که نگاه می کردم یک پسر جوان را می دیدم که شاید هیچ وقت توی بچگی هایش فکرش را هم نمی کرد که یک روز به حبس ابد محکوم شود، آنهم برای فقر و نداری.

همۀ این ها را گفتم که بگویم اگر یک روز حضرت حجت بیاید، اولویت کاریش را می گذارد روی عدالتی که توی این کشور اسلامی نیست. اولویت کاریش را می گذارد برای رسیدن آدمهایی شبیه به این آقا پسر به حقشان که برای نبود عدالت اجتماعی تن به همچین کاری داده است.

حالا تصور کنید این آقا پسر ته تهش برای ده میلیون هزینه درمانی خواهرش دست به همچین کاری زده، ولی بعضی از دولتمردان ما حقوق های آنچنانی می گیرند و بعد نماینده ملت و نماینده این آقا پسر آنجاهایی که باید حقش را بگیرند زل می زند توی چشم ملت و می گوید ما داریم حق و حقومان را از انقلاب می گیریم چرا چون ددی جانشان حقوق های نجومی می گیرد.

همۀ اینها را گفتم که الان بحث کشور ما حجاب نیست، که هی برای یه لاخ مو فلان دختر، پوشیدن فلان لباس بازیگر توی بهمان جشن، یقه چاک کنیم و هی به بقیه ملتمان فحش و بد و بیراه بدهیم و فلان بازیگر را برای نگه داشتن سگ و گربه توبیخ کنیم، بنظرم این وقت و انرژی و فحش و فحش کاری را بگذاریم و برای عدالت بجنگیم خیلی بهتر است.


  • گلی

نظرات (۴)

اصلا نمیشود قضاوت کرد و من هم نمیخواهم که در مورد این پست قضاوت کنم.بدون توجه به تمام این نوشته ها این را میگویم.
میدانید 50 کیلوگرم تریاک یعنی جه؟یعنی چند خانواده به معنی واقعی کلمه متلاشی میشود؟چند کودک بدون پدر،چقدر اسیب اجتماعی...

ا
پاسخ:
مگه معصوم نمی گه: هر وقت فقر از یه در وارد بشه، ایمان از در دیگه بیرون میره؟
مگه این طفل معصوم از سر شکم سیری رفته ۵۰ کیلو تریاک حمل کرده؟
این بیچاره این مورد اولین پرونده اش توی دستگاه قضا بوده و بخاطر همین، و بخاطر اینکه بعد از زندان افتادنش حسن نیت از خودش نشون داده، حکمش از حبس ابد تغییر کرده به ۱۵ سال حبس!
همۀ اینها نشون میده اگر این بنده خدا فقر نداشت دست به اینکار نمی زد. اون حرف شما هم درست ولی ما در قبال این رفتارهای پر خطر همشهری هامون مسولیم. یک لحظه به این فکر کنیم اگر ما جای ایشون بودیم چکار می کردیم؟ آیا وقتی خودتون توی این شرایط قرار بگیرید همین قدر درباره متلاشی شدن بقیه خانواده ها و کودک و بقیه موارد صحبت می کردیم؟

 

بلیا بلیا کاملا صحیح می فرماید و درست:)

گاهی نمی تونی

الان من تو محیط کاریم می خام انصاف رعایت کنم عدالتو اما نمی زارن دارم زجر کش میشم

به جون خودم خیلی راحت ازم می خان زل بزنم به چشم ملت و دروغ بگم:(

پاسخ:
این خیلی بده اینکه یه کارمند باشی و بهت بگن کاری رو بر خلاف میلت انجام بدی ، فاجعه است نبات):
سلام
خیلی ممنونم، پس من منتظر آپدیت شدن اون صفحه ام دیگه؛ اون جزوه رو هم گرفتم ولی یخورده ساده تر از اون شما کار کن، در حد مثلا عروض for dummies :)
مچکر
پاسخ:
سلام (: 
ان شالله از هفته آینده می ذارم مطالب رو!

از اون سوال میشد حدس زد قرار به کجا رسید : دی

1- مقایسه و مقابل هم قرار دادن ارزش ها دامیه برای عوام. نباید دچارش شد. دینی داریم که صغیره هم اگر قرار باشد کوچک فرض شود دیگر صغیره نیست.

2- در دنیایی زندگی می کنیم که همه چیز به هم ربط دارد. یک کل واحد است. حجاب یکی از مشکلات مهم جامعه ماست. چرا که یک مشکل ثانویه است . حکایت می کند از تغییرات فرهنگی جامعه. از تغییراتی که درون خانواده ها در حال شکل گیری است. از نبود امر به معروف و نهی از منکر از ... که همگی اثر مستقیم روی عدالت دارد.

3- من باب احادیث اطلاعی ندارم. اما تجربه ام می گوید امام( عج) وقتی بیایند اولویت شان را می گذارند روی آدم ها. اگر در بزرگترین شرکت ها با گرانترین تجهیزات هم کار کنید می بینید سرمایه اصلی آن شرکت آدم هایش هستند. اگر این آدم ها نخواهند هیچ اتفاقی قرار نیست رخ دهد. با هیچ تجهیزاتی با هیچ قانون و متدی نمی توان اصول را برقرار کرد.  امام هم اگر بخواهند با همین  آدم ها عدالت را برقرار کنند چه راهی است جز جوی خون راه انداختند. جز ایجاد یک فضای امنیتی شدید؟

4- طوری نوشته بودید طفل معصوم  که فکر کردم یک کودک 10 ساله است نه جوان 24 ساله. از این پرونده ها زیاد دیده ام و البته ندیده ام کسی برای اولین بار و بدون سابقه قضایی بیش از 4-5 سال در زندان بماند و این نمونه ای که ذکر کردید به نظر عجیب می رسد. بررسی کنید دقیقتر!