آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

نامت را بگذار و س(...)ط این شعر

يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۴۷ ب.ظ

سلام ساکن اردی‌بهشت‌های احتمالی شیراز

سلام یحیی جان

این روزها چه سخت می‌شود

به بهانۀ بهارنارنج

یک بار دیگر به شیراز آمد.

تنها باری که دیدمت

برگ‌های نوزاد

دور قاب عکست جشن گرفته بودند.

تنها بار

رازقی‌های نوجوان

بالای لبخندت تاب می‌خوردند و

سنگ قبرت

لباسی از بهارنارنج پوشیده بود

تنها بار

اردی‌بهشت بود

که آمدم.

بوی دهانت

فصل را شکفته بود

ایستادم و تمام سنگ قبرت را

که شعرتر از هر چیز دیگری بود خواندم،

«

بسم رب الشهداء

زنم فریاد، برگویم که ای مادر، تماشا کن

بخوان تو آل‌عمران را  و شو آگه ز کار من

شدم با اولیا و انبیا هم بزم و هم آیین

مکن از بهر من گریه، ببین عز و وقار من

شهید بسیجی؛ یحیی گوشه‌نشین

فرزند سیف الله، متولد 1349 که در عملیات 

والفجر 8 جبهه اروند کنار مورخه 64/11/21 

توسط  بعثی ها به درجه رفیع شهادت نائل آمد

»

چه خوب شد

که این شعر

بوی ۱۵ سالگی تو را گرفت

بوی نامت

بوی مرامت

بوی اردی‌بهشت‌های احتمالی شیراز!



نامت را بگذار وسط این شعر | محمدرضا شرفی خبوشان | شهرستان ادب


پ ن: یه کوچولو توی شعر دست بردم(:


  • گلی

نظرات (۲)

نوشتید شهرستان ادب یاد نمایشگاه افتادم. غرفه شهرستان ادب رو هم برا تهیه یک کتاب باید میدیدم. رفتم اونجا، مسدول های غرفه دوتا خانم بودند. وقتی داشتم کتاب ها رو میدیدم پرسید شما شاعری؟ گفتم متاسفانه نه. گفت حیف شد. ولی این کتاب خوبیه. دو دقیقه بعد یکی دیگه اومد دم غرفه به اونم گفت این کتاب خوبیه. کلا هرکسی میومد بهش پیشنهاد میکردن یک کتاب خاص رو بخره. نتیجه گرفتم نویسنده کتاب یا خودشه روش نمیشه بگه. یا اینکه مال دختر خاله ای دختر دایی چیزیه. وگرنه این همه اصرار دلیل دیگه ای نمیتونست داشته باشه :)
.
.
شعر قشنگی بود. بخصوص که داخلش یحیی گنجونده شده بود :d

پاسخ:
فهمیدید خودم اسم یحیی رو قالب کردم به شعر((:

چه کتابی می خواستید بخرید؟ کنجکاو شدم فقط، دوست نداشتید نگید (:
سوال بعدی چه کتابی رو بهتون پیشنهاد دادن اون دو تا خانم؟
اینم اگه دوست نداشتید نگید(:
دوتا مجموعه شعر از سعید بیابانکی چاپ کرده بودند. رفتم ببینمشون. 
کتابی هم که معرفی میکردن یک کتاب شعر کوچک بود. قیمتش هم زیاد نبود اتفاقا چاپ قدیمش 5تومن بود و چاپ جدیدش 7تومن. اسمش دقیق یادم نیست. یک چیزی شبیه دریای کوه یا همچین چیزی.
:)
پاسخ:
ممنون(: