آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

روحانی یا رئیسی؟

چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۱۲ ب.ظ

::: یک

سال نود و سه وقتی می‌خواستم از رشتۀ مهندسی به ادبیات تغییر رشته بدهم، همه می‌گفتند اشتباه‌ترین کار ممکن را می‌کنی، چون مهندسی نرم افزار آینده روشن‌تری دارد. شاید حرفشان منطقی بود اما من عاشق ادبیات بودم و مطمئن بودم که در مهندسی هیچ آینده‌ای ندارم چون به نرم افزار قد ادبیات علاقه نداشتم. و مطمئن‌تر بودم که اگر در رشتۀ مهندسی نرم‌افزار بمانم سال‌ها روی یک مدار صفردرجه می‌چرخم. حالا سه سال از آن تصمیمم می‌گذرد و من خوشحالم که به حرف دلم گوش دادم و رفتم سراغ ادبیات. شاید اگر ادبیات نمی‌خواندم این‌قدر جدی به نوشتن فکر نمی‌کردم. شاید این چیزی که الان هستم و این امید به زندگی که در دلم هست هیچ‌وقت نبود. من یاد گرفتم که از هر جایی جلوی اشتباه را بگیرم منفعت است.


::: دو

سال نود و دو شاید خیلی از ما خام شعارهای روحانی شدیم و بهش رأی داده باشیم. روحانی چقدر خوب بازی با کلمات را بلد بود و ما هم فریب همین کلمات پرزرق و برق او را خوردیم. اما من در تمام این مدت یاد گرفتم که ریسک کنم و تصمیم‌های جدید بگیرم و به آدم های جدید با نگاه جدید اعتماد کنم، پس من به سید ابراهیم رئیسی رأی می‌دهم.


:::سه

همۀ ما مناظره‌ها را دیدیم و چقدر از بی‌ادبی بعضی از نامزدها حرص خوردیم، اگر به تحلیل‌ها و نقدهای بعد از مناظره‌ها دقت کرده باشید، همۀ منتقدها به ادب و متانت رئیسی اشاره کردند، من در وهلۀ اول به کسی که در شأن یک ملت با آن پیشینۀ فرهنگی رفتار کند، رأی می‌دهم .


::: چهار

یکی از ضعف‌های کشور ما نداشتن قانون درست و حسابی است، برای همین نبود قانون است که اینهمه دزدی و غارت و بی‌اخلاقی در کشور صورت می‌گیرد و آب از آب تکان نمی‌خورد. من مثل روز برایم روشن است که اگر آقای رئیسی رئیس‌جمهور شود، نمی‌تواند یک شبه همۀ این نابرابری‌ها را از بین ببرد چون در وهلۀ اول ما مجلس قویی را تحویل دولتمردان ندادیم ( از مجلسی که نماینده‌اش زل می‌زند توی چشم یک ملت و از فساد اقتصادی ددی جانش دفاع می‌کند قاعدتا نباید انتظار داشت که قانونی وضع کند که جلوی این بخور بخورها را بگیرد) ولی این هم برایم مثل روز روشن است که حداقل جناب رئیسی کارنامه اقتصادی پاکی دارد و تنها مورد سیاه اما خنده‌داری که جهانگیری در مناظره‌ها بهش اشاره کرد، همان نبات و پارچه‌های سبز است.


::: پنج

خانم دانشور یک جملۀ طلایی در کتاب سووشون خود دارد که می‌گوید: شلخته درو کنید تا چیزی گیر خوشه‌چین ها بیاید، در این چهار سال به عینه دیدیم که دولت آقای بنفش، بیت‌المال را ارث پدری خود و اطرافیانش می‌داند و آن‌قدر معرفت ندارد که موقع غارت این ثروت، شلخته درو کند تا چیزی گیر بقیۀ شهروندها بیاید.


:::شش

هر وقت دیدید کسی برای پیش افتادن خودش از بقیۀ رقبا یک مشت خزعبلات تحویل مردم می‌دهد بدانید یک جای کارش بدجوری می‌لنگد. روحانی و طرفدارانش برای خراب کردن رئیسی متوصل شدند به دروغ و خیالبافی. مثلا گفتند که رئیسی اگر بیاید جنگ می‌شود، اگر رئیسی رئیس‌جمهور شود، وسط خیابان‌ها دیوار می‌کشند، رئیسی قاتل و جانی و فلان و بهمان است. من فقط در مورد آخری یک چیز می‌گویم و بقیۀ موارد را قضاوتش را می‌سپارم دست شما. تصور کنید همین الان که دارید این سطور را می‌خوانید داعش به ایران حمله کند و بعد از کلی خرابکاری و قتل تعدادی از مردم بعضی از شهرها، آن‌ها را دستگیر کنند، شما نسبت به این جماعت داعشی چه رفتاری می‌کنید؟ آیا خیلی احساسات سانتی‌مانتالی به خرج می‌دهید و آن‌ها را آزاد می‌کنید که هر  کاری که دلشان را خواست بکنند یا ...؟

سال ۶۲یی که آقای بنفش و دوستدارانش ازش حرف می‌زنند همین است که در بالا شرح دادم، به جای داعشی‌ها فقط آن روزها دارو دستۀ مسعود رجوی این بلا را سر مردم آوردند و حالا آقای بنفش دارد سنگ همان جماعت رجوی را به سینه می‌زند.


:::هفت

در این روزها خیلی از هنرمندان ما از روحانی حمایت کردند، اما یک چیزی را شاید دقت نکردید؛ اینکه همۀ هنرمندها در همۀ بیانیه هایشان به این نکته اشاره کردند که روحانی به وعده‌هایش عمل نکرد اما بخاطر فلان کس و بهمان کس ما همچنان به روحانی رأی می‌دهیم. شاید هنرمندها نفسشان از جای گرم بلند می‌شود که چهار سال عقبگرد ما را ندیدند و باز بخاطر فلانی و بهمانی دوباره به روحانی اعتماد می‌کنند.

اما چرا در همین چهار سال کسی به فکر مردم نبود، چرا هیچ‌کدام از این هنرمندها به فلانی و بهمانی متوصل نشدند برای ایجاد شرایط بهتر مردم، مگر در هر کشوری مهم‌تر از حال خوب مردم هم سراغ داریم؟ تا کی مردم باید با طناب پوسیدۀ فلانی‌‌ها و بهمانی‌ها به چاه بروند.


::: هشت

من به کسی رأی می‌دهم که دغدغه‌اش همۀ مردم باشد نه فقط تعداد کمی از مردم.


::: نه

لطفا رأی بدید، حتی اگر رأیتون سفید هست بازم برید و پای صندوق رأی سفیدتون رو بندازید.


::: ده

این را هم بخوانید




  • گلی

نظرات (۱۶)

نظراتت محترم
رای هم میدم... یا سفید یا روحانی... چون از افراطی ها و برخی افکار اون دسته میترسم... تمایلم به اصولگراها بود همیشه ... حتی در زمان انتخابات مجلس... ولی‌... 
ولی اینبار اصلا دلم به اونها نمیره... و تو کتم هیچ جوره نمیرن...
یک سری افکار اعتقادی تندروی این ها که میگن فرعیه و مهم نیست برای من مهمه، خیلیم مهمه ...
پاسخ:
(:
ایشالا که اتفاق‌های خوبی برامون رقم بخوره
(:

البته من تندرویی رو توی خود رئیسی ندیدم (:
تندرویی همه جا هست
بذار یه مثال برات بزنم
من یه کلاس داستان نویسی میرم که مسوول برگزاریش یه خانم طرفدار روحانی هست، دیروز که داشتم کانال کلاس رو چک می کردم دیدم منو از کلاس حذف کرده، فکر می کنی دلیلش چی بوده؟ فقط به این دلیل که من پروفایلم قالبیاف و رئیسی بود ( نمی دونستم از کارش بخندم یا گریه کنم)
پدرم میگن آقای رئیسی فتوشاپه مگه میشه کسی قاطی اینهمه دعوا انقد موب و با اخلاق باشه:)
پاسخ:
بخدا از فتوشاپ رد کرده این بشر بسکه خوبه
پدر من میگه نباید خرج ریاست جمهوریش می کردن، حیف این آدم واقعا (:
نظراتش رو راجع به مسایل مختلف سرچ کن... 
من نمیپسندم...
علم الهدی هم که پدرزنش که دیگه نور علی نور... 
اینها رو نمیشع تک دید ، باید با جماعت اطرافشون دید... 
دیدگاه هاشون برای من قابل پذیرش نیست... 
+این روز ها این جو گیری ها تاسف باره واقعا از هر دو سمت... 
پاسخ:
علم الهدی که کلا دیونه است((:
من به صرف اینکه علم الهدی پدر زنش هست، بهش بدبین نیستم
ولی کلا اطرافیان خیلی تاثیر داره
(:
من ترجیح میدم به خاطر رد صلاحیت احمدی نژاد رای ندم


پاسخ:
الان وقت قهر کردن نیست گمنام خان
برو پای صندوق اسم احمدی نژاد رو بنویس حداقل (:
جایی سخنی میخوندم از امام خمینی(ره) که اگه انتخاباتی رو آزاد نمیدونیم تکلیفمون اینه که شرکت نکنیم(نقل به مضمون)
مهم تر از همه اینه که من با رای ندادنم میخوام اعتراض کنم به رد صلاحیت احمدی نژاد
با نوشتن اسم احمدی نژاد این اعتراض صورت نمیگیره.
پاسخ:
(:
رأی سفیدم بد نیست ها
حداقل توی این شرایط بد نیست
 
جالبه مردم آقای علم الهدی رو نمیتونن تحمل کنن که فقط صحبت های ناخوشایند داشتن از نظرشون
اما حسین فریدونو که اینهمه لابی گری کرده و اقتصادو به فنا داده تحمل میکنن
پاسخ:
باید قبول کنیم، صحبت های تند و تیز همیشه بیشتر به چشم میاد و مردم سریع تر واکنش نشون میدن! 
اصلاح طلب ها خیلی خوب می تونند ظاهر رو حفظ کنند و از اون ور زیر پوستی همه کار می کنند
یه جورایی با پنبه سر می برند(:
آقای رئیسی بسیار بی اطلاعه از سیاست. از همه چی. حتی از جامعه، طوری که رفته از یه خواننده ی... بگذریم.
آقای روحانی هم (خیلی ببخشیدا) قالتاق ه. همش زبون بازی...

من احتمالا به آقای هاشمی طبا رای میدم. با اینکه رای نمیاره و حتی خودش هم قراره به یکی دیگه رای بده. ولی از نظر من، اصلح ایشونه. حداقل وجدانم راحته ازین نظر 
پاسخ:
(: 
هاشمی طبا خداییش از جهانگیری و روحانی بهتر عمل کرد 
رئیسی هم تیم قویی داره 
من به تیمش اعتماد دارم مخصوصا معاون اولش (:
ایشالا که شنبه بهترین برای ایران اتفاق بیفته، حالا هر کی می خواد باشه هاشمی طبا روحانی یا رئیسی(:
سلام. یک نکته ای که توی وبلاگ دوستتون دیده م ترس از آشوبه. ایجاد ترس از آشوب از ناحیه ستاد جنگ روانی روحانی هست و کاملا برنامه ریزی شده. بعد از ترس مردم از دولت، ترس مردم از آشوب شاید بتونه این جماعت رو به کاسه چرب ریاست جمهوری برسونه. خواهش می کنم، هم از شما و هم از بقیه که این نکته رو برسونن به گوش دوستانشون. این ترس اصلا خوب نیست. و الله العظیم که هیچ غلطی از دشمن های این مملکت بر نمیاد و این تنها و تنها جنگ روانی هست برای دلسردی و تغییر آرا. آخرین تیر ترکششون. نیاز به اطلاع رسانی داره این مورد.
پاسخ:
سلام (: 
چشم من کامنت شما رو عینا براشون کامنت می ذارم
(:
سلام
اولین نظر سنجی شرکت می کنم:)
رییسی😉
پاسخ:
سلام (: 

«اینکه همۀ هنرمندها در همۀ بیانیه هایشان به این نکته اشاره کردند که روحانی به وعده‌هایش عمل نکرد اما بخاطر فلان کس و بهمان کس ما همچنان به روحانی رأی می‌دهیم...»

سیاسی‌ترین کارها و رأی‌ها از آن کسانی است که مدعی سیاسی‌نبودن و هنر و فرهیختگی هستند.

-------

متن خیلی خوبی بود.
پاسخ:
(:
من این دو قطبی رو نمیپسندم و قبول ندارم. من نه به رئیسی رأی خواهم داد نه به روحانی. من فردا فقط و فقط به جمهوری اسلامی رای میدم همین. 
اگر دنبال یک دلیل بودم برای رأی ندادن به آقای رییسی اون بها دادن به امثال تتلو بود. که نشون دهنده و مصداق بارز دورویی و ریاکاری و توجیه کردن وسیله برای رسیدن به هدف بود! 

پاسخ:
مگه تتلو آدم نیست؟
این چه منشی هست که بعضی ها در پیش گرفتند من نمی فهمم
(:
راستی جدای از هیاهوهای انتخاباتی یک عکسی جایی دیدم یاد وبلاگ شما و هدر تون افتادم :))
این عکس:
https://lh3.googleusercontent.com/-oTgtJjgUAdo/WRsTsLgKqTI/AAAAAAAAFrk/46qFA-b3MVs8vPkKtkn4bi8z03KY0ikiQCJoC/w530-h369-p-rw/%25D8%25B7%25D8%25A8%25DB%258C%25D8%25B9%25D8%25AA%25D9%2590%2B%25D9%25BE%25D8%25A7%25D8%25B1%25DA%25A9%2B%25D9%2585%25D9%2584%25DB%258C%2B%25D9%2584%25D8%25A7%25D8%25B1.jpg
پاسخ:
عکسه باز نمیشه
به محض اینکه لینک باز شد نظرم رو می گم(:
1 چه خوب که چنین شجاعتی داشتین و به سمت علاقتون رفتین
2 روحانی به خیلی از وعده هایش عمل کرد. با دنیا مذاکره کرد و کشور را از شرایط سخت تحریم بیرون آورد. رکود در هر اقتصادی ممکن است رخ بدهد. میشه گفت مسئول رکود سال 2008 آمریکا باراک اوباما بوده؟ 
3 فکر می کنم ادب شاخصه های زیادی داره. همین که این آقا برای رای آوردن با کسی که ذره ای شباهت با افکار و عقایدش نداره دیدار می کنه و به دروغ میگه که من بعضی از کارهای شما رو گوش دادم خودش انتهای بی ادبی و بی اخلاقیه. 
4 این که به نظرتون استفاده از امکانات یک نهاد برای رای آوردن خنده داره واقعا جالبه. در ضمن کسی در کارنامه ی باقی کاندیدها هم نقطه ی سیاهی ندید و هیچکدوم از ادعاهایی که مطرح شد در مورد هیچکدوم ثابت نشد
5 این رو نمی تونید بگید دولت روحانی خیلی برای کاهش فاصله ی طبقاتی تلاش کرد. امکان رسیدن به خدماتی بهداشتی ارزان یکی از بزرگترین کارهای این دولت بود. عدالت فقط پخش کردن پول نیست
6 سخنرانی های آقای رییسی در مورد اسلامی کردن دانشگاه ها و کنترل اینترنت کاملا موضع ایشون رو در مورد این حداقلهایی که وجود دارند مشخص میکنه. شاید اقای روحانی اغراق کرده باشه اما دروغ و خیالبافی نکرده. در مورد مسئله ی سال شصت و هفت مثالتون بی نهایت کوکانه بود و این دو مسئله هیچ ربطی به هم ندارند.
7 حتی این نقطه ی مثبت رو هم دارید نقطه ی ضعف نشون میدید این که اکثر کسانی که شناخته شده ان از اقایروحانی حمایت کردن باید حداقل نشانه ای می بود برای شما
8 آقای روحانی نگفتند که دغدغه شان فقط بخشی از مردم هستند این تفکر آقای رییسی و طرفدارانشون هست که بخشی از مرد رو به رسمیت نمی شناسن. 

این ها رو فقط برای این نوشتم که بگم سال 88 به آقای احمدی نژاد رای دادم. اشتباهی که تا اخر عمرم شاید خودم رو براش نبخشم. نه از روی آگاهی فقط از روی شور و شنیده ها. خواهش می کنم دوباره تحلیل کنید. و به کسی رای بدید که کشور رو در مسیر درستی قرار بده. اقتصاد راه میانبر نداره و با پول پخش کردن نمی شه اختلاف طبقاتی رو از بین برد. 
موفق باشید
پاسخ:
بند ۴ حرفتون واقعا واقعا واقعا واقعا رو جدی گفتید؟

و اما بند ۳ حرفتون مطمئنید دیدار رو آقای رئیسی ترتیب دادند؟؟؟؟ من نمی دونم فاز بعضی آدمها چیه، به خواننده ها بها میدی یه ردده، بهشون بها نمی ده یه درده؟ ماذا فازا؟
و در نهایت از کجا می دونید که گوش ندادن آهنگ امام رضاش رو؟؟؟

من هیچ وقت به یه آدم دروغگو که زل می زنه تو چشم ملت و حرفهای خودش رو انکار می کنه نمی تونم اعتماد کنم

(:

بله چون هیچ ادعایی ثابت نشد. فقط مطرح شد. 

واقعا تفکر و سبک زندگی آقای رییسی چه نسبتی با آقای خواننده داره؟ کاملا مشخص بود حتی ایشون رو نمی شناسه؟ بله خوبه به خواننده ها بها بدی ولی این رو میتونستن قبل از انتخابات و با اجازه برای برگزاری کنسرت تو مشهد هم انجام بدن. اون مسئله رو آقای روحانی توضیح دادن و کلیپش هم موجوده. 
پاسخ:
من نمی دونم چطوری دیگه باید ثابت می کردن (:
درباره تتلو هم ارجاعتون میدم به کامنت آقاگل (:

تتلو آدم است. من نگفتم تتلو آدم نیست یا هرچی.
من میگم کسانی که تا قبل از این موسیقی را دسته بندی می کردند. کسانی که معتقد بودند موسیقی نباید در مشهد باشه. اون هم موسیقی که موسیقی سنتی این کشور بود و نماد فرهنگ این کشور بود. بعد الان چطور از آقای معلوم الحالی و موسیقیی که مبتذل ترین نوع موسیقیه حمایت میکنن؟ این توی کت من نمیره. این برای من یک دوگانگی شخصیتیه. یک دو گانگی فرهنگیه. یک دوگانگی رفتاریه. این دو روییه.
 
پاسخ:
به خدا آقای رئیسی مانع کنسرت نشد، چرا اون آقا رو ربط می دید به این سید :|
درباره آدم ها قضاوت نکنید من نه به آهنگ های تتلو گوش میدم نه چیزی ولی هیچ وقت آدمها رو قضاوت نمی کنم که به یکی بگم مبتذل معلوم الحال و ... خدا خودش می دونه و بنده هاش والا 
درباره آقای رئیسی هم بگم اینطوری که من شنیدم، گفتن که تتلو درخواست دیدار داشته ایشون هم قبولش کردن! حالا راست و دروغش با خودشون! مگه اون سالی که روحانی با گروه سوسن خانم دیدار کرد کسی حرفی زد؟؟؟ 
اصلا به چیز دیگه شما شعرهای شاملو رو بخونید متوجه میشید که چقدر شعرهای که شاملو سالهای اول شاعریش سروده مسخره و بچه گانه است حالا من بیام بگم شعرهای شاملو مبنذله ؟؟ نه 
خب این بنده خدا هم یه روز پیشرفت می کنه 
بنظرم ما مسأله های مهم تری داریم حالا چرا گیر دادیم به تتلو من نمی فهمم(: 
عکس از خبرگزاری تسنیم بود. نمیدونم چرا الان باز نمیشه برای خودمم!
آپلودش کردم توی بیان:
http://bayanbox.ir/view/51702203170490023/photo-2017-05-18-21-56-01.jpg
پاسخ:
آره واقعا خیلی شبیه به هم هست( توی پرانتز بگم خیلی ها فکر می کنند  عکس هدر خودم هستم ولی نه من این عکس رو نگارخونه گرفتم، توی وب قبلیم لینک عکس رو گذاشتم ولی بیان بخاطر تنظیماتش نشد که منبعش رو بذارم، امیدوارم صاحب عکس راضی باشه :| )