آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

انارماهی

جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۴۱ ب.ظ

من مطمئنم اگر ما ایرانی‌ها یک روز از کمبود آب نمیریم حتماً یک روز زیر خروارخروار زباله و پلاستیک میمیریم.

یک لحظه با خودتون خلوت کنید و ببیند در طول روز چقدر زباله تولید می‌کنید. آیا دولتمردان ما برای این استفادۀ دوباره یا از بین بردن زباله‌ها ایده‌ای دارند؟

نه فرزندانم؛ چون دولتمردان ما تا اطلاع‌ثانوی درگیر گروکشی‌های سیاسی هستند وکمبود آب و زباله و هوای پاک در اولویت یکی مونده به آخر ذهنیشون هم نیست. خب تا زمانیکه این عزیزان از خواب غفلت بیدار شند بهتره که مردم خودشون فکر چاره باشند.

از این به بعد سعی کنیم پلاستیک و مشماهای کمتری از در مغازه‌ها بگیریم، میریم خرید هرچندتا از وسیله‌هامون رو توی  یک مشما بذاریم حداقل یا اصلاً یکسری ساک‌های پارچه‌ای همراه خودمون موقع خرید داشته باشیم و از اون‌ها برای خریدهامون استفاده کنیم.

چندوقت پیش یه خرید اینترنتی داشتم از همین همسفرهای پارچه‌ای و شیک. اگر خیلی هنرمندید که خودتون درست کنید ولی اگر مثل من از هنر بویی نبردید از این ساک‌ها بخرید. که با یه تیر دو نشون زدید هم به محیط زیستتون رحم کردید و هم از تولیدکننده‌های ملی حمایت کردید.


پ ن: من این ساک‌ها رو از کانال انارماهی خریدم. دوست داشتید کانالش رو ببیند (اینجا کلیک کنید)



  • گلی

نظرات (۳)

  • آقاگل ‌‌
  • دست روی دلمون نذارین که خونه. گرایش ارشد من محیط زیست بود. چیزایی هست هر کدومشون رو که تعریف کنی یه مثنوی هفتاد من میشه. محیط زیست توی ایران اولویت ده هزارم هم نیست. اصلاً درکی از بازیافت زباله و اهمیت زیست محیط ندارن. نه اینکه علمش رو نداشته باشیم نه. جاهل نیستیم. علمش رو داریم. عاجز هم نیستیم حتی! چون وسیله‌اش رو هم داریم. ولی مدیریت؟ نظارت؟ اهمیت قائل شدن؟ صفر. در عوض سودجویی 20. یعنی پیش خودشون میگن گور بابای محیط زیست مهم سودآوری کارخونه است. :|
    پاسخ:
    کم‌کاری مسئول‌ها یه طرف کم‌توجهی مردم یه طرف دیگه 

    کلاً دغدغهٔ مردم ما در حد باز بودن تلگرامه، بقیهٔ مسائل کشکه
  • ** دلژین **
  • من همیشع مثلا میرم میوه فروشی هرچی میوه اس تو یه کیسه میریزم...
    ولی باید از این به بعد از این پارچه ای ها بگیرم...
    برای فریزر، نمیدونی چه راهی میشه استفاده کرد ؟ من مصرف کیسه فریزرم برای مواد فریزری خیلی زیاده... 
    پاسخ:
    اون کیسه فریزرها رو باید دانشمندها و هنرمندها عقلشون رو روی هم بذارند تا یه راه‌حل جدی براش پیدا کنند(:


  • میرزا محمّد مُهاجِر
  • انارماهی عالیه!
    هم کانالش و هم وبلاگش :)

    https://t.me/anarmahi
    http://anarmahi.blog.ir
    پاسخ:
    (: