آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

پس چرا هی فکر می‌کردم بیشتر خوندم؟

جمعه, ۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳ ب.ظ

یه کاغذ آوردم جلوم و دارم حساب‌کتاب می‌کنم که امسال چه‌ کتاب‌هایی خوندم. با عرض تأسف تا الان فقط نوزده کتاب توی لیستم رفته، هی با خودم می‌گم فقط نوزده تا؟


پ ن: به‌نظرم اگر همون اول سالی یه لیست آماده می‌کردم که من امسال می‌خوام این کتاب‌ها رو بخونم، مطمئن هم شکل کتاب‌خونیم منسجم‌تر بود و هم کتاب‌های بیشتری می‌خوندم!


پ ن: شما امسال چه کتاب‌هایی خوندید؟ دوست داشتید اسم کتاب‌ها رو کامنت کنید و یه کوچولو هم درباره‌اش صحبت کنید که چه‌طور کتابی بوده؟

  • گلی

نظرات (۹)

پیشنهادم استفاده از سایت گودریدزه. دقیقاً مشخص میشه چه زمانی چه کتابی خوندی. چه مدت خوندنش طول کشیده. حتی میشه خلاصه‌ای در مورد کتاب نوشت. یا خلاصه‌ها و نقدهای دیگران رو خوند. تو فکرش بودم یه پست در مورد چندتا آموزش بذارم. یکی از این آموزشا استفاده از همین گودریز بود. :))


پاسخ:
نمی‌دونم چرا حس خوبی به این گودر ریدز ندارم.
البته من همیشه در برابر تکنولوژی‌های جدید مقاومت می‌کنم ):


بنده یک لیست دارم که اسم کتابایی که میخونم و مشخصاتشون رو می‌نویسم. امسال پونزده تا تا حالا. تا عید اگه خدا بخواد بشه بیست تا راضی‌ام :)) البته قبل از تیرماه کلا چیزی نخوندم. ولی برای شروع بیست‌تا هم خوبه :)) 
پاسخ:
سلام (: 

نمی‌خواید این لیست بیست‌تایی رو حتی در حد اسم بردن ازشون، با ما شریک شید (:

ان‌شالله که بشه حتی بیشتر از بیست‌تا 
عقاید یک دلقک
گالان و سولماز
نمایشنامه خشکسالی و دروغ
نیمه دیگرم کتاب اول
و کتابای درسی

چقدر کم:( البته شایدم چیزی از قلم افتاده باشه
پاسخ:
البته همش هم کتاب خوندن نیست. 
یک سالی هم میشه کتاب کم خوندی ولی بجاش رفتی دنبال ورزش مورد علاقه‌ات، رفتی سفر، کلی فیلم دیدی، رفتی دنبال چیزهایی که دوستش داشتی. این‌ها همشون مدل‌های دیگهٔ کتاب‌خونی هستند فقط شکلشون کاغذی نیست (:
داستان سیستان-امیرخانی
قلعه حیوانات-اورول
۱۹۸۴-اورول
وقتی نیچه گریست-اروین یالوم
اخبات-صفایی حائری
نامه‌های بلوغ-صفایی حائری 
کشور آخرین‌ها-پل استر
بادبادک‌باز-خالد حسینی
انسان کامل-مطهری
بیلی-آنا گاوالدا
دختری در قطار-پائولا هاوکینز

و اونایی که دارم میخونم و قصد دارم بخونم: 
حرکت-صفایی حائری
ایالات متحده و ایران-جیمز گود
صدسال تنهایی
انسان بی‌نقص-مایکل سندل
جاذبه و دافعه حضرت علی ع - مطهری
جسارت امید-اوباما :|

:)) 
پاسخ:
چقدر خوب 
ممنون که وقت گذاشتی و از کتاب‌هات اسم بردی (:
اینم حرف خوبیه‌ها :)
ولی خب من راضی نیستم
پاسخ:
(:
من این چندوقت سراغ هر کتابی رفتم، کتابای درسی تو چشمم لیزر انداختن که داداچ، پس ما چی؟ -_-

حالا قبل از اون، امسال استفانو بنّی رو کشف کردم و کتابای کافه زیر دریا و دیگر تنها نیستی رو ازش خوندم و امیدوار بودم بشه مارگریتا دلچه ویتا هم وقت بشه بخونم که نشد. خیلی تمایل به خوندن زبون اصلیاشم دارم چون طنز خاص خودشو داره، و طنز گاهی خوب ترجمه نمیشه.  
دیگه، فضیلت های ناچیز ناتالیا گینزبورگ رو بلاخره تموم کردم که مصادف با زمان زلزله شد و بیش از پیش ترسوند منو،
 و قلبی به این سپیدی نوشته ی خابیر ماریاس که تیکه های خوبی داشت ولی کلیاتش رو خیلی دوست نداشتم. کتاب نقل قولی بود بیشتر.
بینایی ساراماگو - که به عنوان ادامه ی کوری به نظرم راضی کننده نبود و به زور خوندمش، فقط اواخرش تونستم ارتباط برقرار کنم
و جزیره ی پنگوئن ها از آناتول فرانتس که دوستش داشتم. طنز خوبی بود 
فکر کنم همین دیگه :د

+گودریدز خیلی خوب آمار کتابارو برای آدم نگه میداره، و اینکه از آدم نظر و امتیاز هم راجع به اون کتاب میخواد خیلی خوبه، باعث  میشه آدم بیشتر فکر کنه روش. گرچه منم خیلی وقته نرفتم -_-
پاسخ:
کتابایی که اسم بردی رو اصلاً نخوندم (البته به جز کوری و فضلیت‌های ناچیز) حتماً اسم‌هاشون رو بذارم تو لیستم


گودریدز همه که خیلی تعریف می‌کنند ولی بدبختی اینه من با هر چیزی جدیدی  که میاد مشکل دارم، می‌دونی چقدر طول کشید که تلگرام نصب کنم: هووووووف
گودریدز رو نصب می‌کنم پس
منم اپ شو ندارم. تو خود سایت میرم.
اصلا نمیدونستم اپ داره به واقع، الان رفتم سرچ کردم :د

پاسخ:
منم نمی‌دونستم
یه دوسه روزیه که فهمیدم (:
والا امسال خشک کتابی من بود
نمیرسونم بخونم، یعنی ذهنم متمرکز نمیشه که
مثلا آناتومی افسردگی طلوعی که عالی بود از لحاظ داستان پردازی
دیگه مرغ مقلد
کآشوب که عالی بود
دیگه متاسفانه امسال اونایی هم که خوندم ننوشنم
ببین شددددت درگیری رو

ها سر دلبران بانکی پورم خوندم
خیلی خوبه واسه مزدوجیت
پاسخ:
اسم کتاب آخری چیه؟ 
همون که گفتی برای مزدوجیت!!! خوبه
سر دلبران
نوشته بانکی پور

البته شما کتاب انتخاب همسر از همین نویسنده رو بخون
پاسخ:
نه همین‌طوری اسم کتاب برام جالب بود
وگرنه همون انتخاب همسرش هم به کار ما نمیاد (:

ممنون کلی (: