آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

لینالونا

دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱ ب.ظ

می‌دونید من یه وقت‌هایی عجیب به ایدۀ بعضی کتاب‌ها حسودی می‌کنم. ایدۀ بعضی کتاب‌ها اونقدر خوب هستند که با خودت می‌گی: وای لامصب این چه‌طوری به مغز نویسنده‌اش رسید؟

بعد همین‌طوری با شوروشوق کتاب رو می‌خونم بعد... بننننننننننننننگ نویسندۀ تیرخلاص رو بهت می‌زنه و تو تق می‌افتی زمین چون با اون ماستمالی آخر کتاب، یه‌جوری توی ذوقت می‌زنه که تا مدت‌ها نمی‌تونی از روی زمین بلند شی و کتابی دستت بگیری.

کتاب لینالونا برای من این شکلی بود.

خانم کلر ژوبرت عزیز، دفعه‌های بعد لطفاً با شخصیت‌هایی مثل لینالونا یکجوری مهربان باشید و یکجوری برخورد کنید تا لینالونا‌ها قهرمان دخترها بشن نه فقط یک کارکتر و به قول منتقدین ادبی یک تیپ شخصیتی.




  • گلی

نظرات (۸)

کلوچه های خدا از نوشته های ایشون چطوره؟ من یبار جایی دیدم از تصویرگری و اسمش خوشم اومد، میخواستم بگیرم برای کسی 
پاسخ:
متأسفانه نخوندم اون رو.
تصویرگری کتاب از خود نویسنده است؟
از این جهت به ذهنم اومد که کاملاً با جاب اسلامیه.
پاسخ:
آره برای خود نویسنده است. خانم کلر ژوبرت فرانسوی مسلمان شده هستند. اتفاقاً موضوع کتاب هم حجاب است(:
منم نخوندم ولی کف کردم از ایده و کاراکتراش...تصویر و طرح قشنگی به ذهنم رسید با تصورش. 
نوع نگاهش به مقوله حجاب اصلا محشره
پاسخ:
نگو که تو هم خام اون ویدئو شدی؟
والبته نه نوع نگاهش به حجاب که نگرشش به «زیبایی» و «درک زیبایی» خواننده رو جذب می‌کنه.
پاسخ:
بله ولی توی کتاب به قشنگی تعریف اون خانمه نبود.
باید بگیرمش. از کلر ژوبرت کتاب خداحافظ راکون پیر رو خریدم و داستانهای موموشی. بقیه رو ندیدم که بخرم . 

پاسخ:
پس وقتی خوندید بیاید نظرتون رو بگید که چه‌طوری بود (:
به قشنگی تعریف اون خانومه نیست چون نوع نگاه آدما به یه یک چیز معین، مختلفه و حتی گاهی مخالف همدیگه :) 
دوست دارم خودم بخون کتابشو...
خیلی تنبلم کتابخونه ور دلمه نمیرم نمی‌دونم چراااا
پاسخ:
ایده‌اش ولی معرکه است. داستان خوب پیش میره، خیلی خیال‌انگیزه حتی. ولی پایان‌بندیش افتضاحه.

اصلاً کاش همش دربارۀ لینالونا بود. یعنی کاش اصلاً صبایی نبود. کاش لینالونا ماجراجویی می‌کرد و بعد تصمیمش رو می‌گرفت.
بذار بخونم بعد بیام موافقت یا عدم موافقتمو اعلام کنم  :)
پاسخ:
باشه.
همین چند روز پیش سفارش دادم این کتاب رو. هنوز به دستم نرسیده :)
پاسخ:
پس منتظریم وقتی خوندیش نظرت رو بگی (: