آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

اگر شاعر بودی...

دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۳۰ ب.ظ

:::یک


می‌ایستی که بایستانیم؟

نارفیق!

در نیمراهم می‌نهی که

                               بتنهایی‌ام؟

جوابم می‌کنی که

آخرین سؤالم را

                ندیده

                       گرفته باشی؟؟

آه که چقدر بد است

به این خوبی تمام‌کردن کسی که

قرار بوده  هنوزها تمام نشود

چرا تقلب می‌کنی قلب من؟

چرا بی‌قرار قرارهایت می شوی؟

مگر بنا نبود

                  فلسفه بخوانیم؟

                                    تاریخ برانیم؟

                                              شعر بشورانیم؟

حالا چه شده است که ناگهان....

و چه ناگهان نابهنگامی!

که من کفش‌های توقفم را

                                   هنوز

                                    سفارش نداده‌ام و

تو می‌گویی: تمام!

                         تا ناتمام بگذاری.

مگر نمی‌دانستی؟

مگر نشانت نداده‌ام

                   راه‌های نرفته‌ام را؟

مگر برایت نخوانده بودم

                 شعرهای نگفته‌ام را؟



حسین منزوی


این شعر با صدای زیبای جناب پیربادیان دانلود







  • گلی

نظرات (۱)

حسین منزوی رو هر وقت می خونه آدم، قلبش مچاله می شه و بعد ساعت ها سکوت می کنه..
پاسخ:
من تازه شروع کردم به خوندن جدی حسین منزوی. 
بعد چهل روز باید ببینم واقعاً اینطوریه.

ولی قبلاً که به طور پراکنده خوندم آره همینطوریه که می‌گید.