آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

این همت نصیب ما هم بشه ان‌شاءالله.

جمعه, ۲۸ دی ۱۳۹۷، ۰۱:۰۶ ب.ظ

حدودای ساعت یازده رفتم آشپزخونه دیدم یه گله مورچه دور یه چیزی جمع شدند. با خودم گفتم یادم باشه جاروبرقی بکشم آشپزخونه رو. یه ساعتی رفتم دوربر نوشتن و ساعت ۱۲:۳۰ اومدم آشپزخونه رو جارو بکشم دیدم اثری از اون گلهٔ مورچه نیست. حالا اینور رو نگاه کن اونور رو نگاه انگار آب شدند رفتن تو زمین. با هر الگوریتمی حساب می‌کنم نمی‌فهمم چطوری اون همه مسافت رو طی کردند توی این یه ساعت.

نکتهٔ اخلاقی پست اینه که، همت یه مشت مورچهٔ ریزه‌میزه بیشتر از ما آدم‌هاست. 

  • گلی

نظرات (۵)

  • معلوم الحال
  • درود بر همت شما که بالاخره نقطه نذاشتی د:
    پاسخ:
    متشکر متشکر 😎
    قدرت اتحاد این مورچه‌ها رو اگه یه کوچولو ما آدما داشتیم چه کارایی که نمی‌شد کرد.
    :)
    پاسخ:
    دقیقاً.
    کار گروهیشون معرکه است.
    مورچه که پرتلاش ترین و قوی ترینِ
    پاسخ:
    آره.
    یه چیزی اون کسره که زیر نون گذاشتید جای فعل می‌شینه پس در واقع «ه» است نه کسره. در نتیجه می‌شه قوی‌ترینه (:
    من مینوشته قویترینه بهم گفتن نباید ه بذاری
    یکی گفت بخاطر این غلط هات نمیام وبلاگت😂😂😂گفتم اعصابم نمیکشه و این چرندیات 
    بعد از اون بخاطر اعصاب اون بنزه خدا ِ میذارم😅
    پاسخ:
    وقتی فعل هست باید «ه» بذاری؛ ولی وقتی کسره هست باید  ـِ بذاری. مثلاً عزیز«ه» دلم اشتباهه باید بنویسی عزیزِ دلم. البته معمولاً دیگه اینجا کسره نمی‌ذاریم. می‌نویسیم عزیز دلم. ولی وقتی فعل هست باید «ه» نوشت. قوی‌ترین است، شکسته‌نویسی‌ش می‌شه «قوی‌ترینه». 
    این دو تا رو نباید اشتباه کرد (:
    چشم

    پاسخ:
    🌺🌷