آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

از ماست که برماست خلاصه.

چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸ ق.ظ

دیشب نیم ساعت قبل از اذان دنبال شبکه‌ای بودم که بتونم پاش بشینم تا این نیم‌ ساعت هم بگذره. بین چرخش بین شبکه‌ها آخرش روی شبکۀ تهران توقف کردم. برنامۀ «اختیاری» داشت پخش می‌شد. این قسمتش چند تا خانم که مؤسسۀ ازدواج داشتند و یه بازیگر و آقای مجری بودند که داشتند دربارۀ عملکرد این کانال ازدواج صحبت می‌کردند. کانال ازدواج به این شکل بود که شما (چه دختر و چه پسر) مشخصات خودت و همسری که دلتون می‌خواد رو می‌گید و بعد این خانم‌ها واسطۀ ازدواج می‌شند که این دو گل نوشکفته بهم برسند. توی این کانال این دختر خانم‌ها هستند که انتخاب می‌کنند. به این شکل که دختر خانم بین گزینه‌های آقایی که اسم نوشتن همسرشون رو گزینش می‌کنند.

این خانم بازیگر (باور کنید من تا حالا اسمش رو نشنیده بودم. به‌نظرم سیاهی لشکر بودن جایی) یه جبهه‌ای گرفتند که این چه جور ازدواجی هست و مگه می‌شه همچین ازدواجی‌هایی شکل بگیره. این ازدواج‌ها فلان و بهمان هستند.

یعنی این خانم یه چیزهایی می‌گفت که من خیال می‌کردم ایشون توی ایران نیست. جالبه یه جاش می‌گفت: به‌نظرم پسر و دختری که کسی رو دوست دارند؛ ولی نمی‌تونند ابراز علاقه کنند به بلوغ نرسیدند و فلان و بهمان.

اینکه اگر پسر و دختری مستقیم بهم ابراز علاقه نمی‌کنند و دوست دارند با واسطه این کار رو کنند می‌تونه خیلی دلایل داشته باشه اولینش اینه که به طرف مقابلت احترام گذاشتی. تو از کجا می‌دونی که سبک زندگی خانوادۀ طرف مقابلت چطوریه.

ما برای داداشمون این مدت دنبال دختر مناسب بودیم (خب داداش من توی مدت دانشگاه و بعد کارش دختر مناسبی پیدا نکردند و خب قاعدتاً از سمت ما دنبال فرد مناسب بود) جالب اینجاست ما موردی رو که پیدا می‌کردیم خودمون بیشتر دوست داشتیم که جلسۀ اول حداقل دوتایی‌شون بیرون صحبت کنند بعد خواستگاری رسمی و اینها ولی خانوادۀ دختر اصرار داشتند که نه باید حتماً همون جلسۀ اول بیاید خواستگاری رسمی. اکثر این خانواده‌ها هم جزو قشر تحصیلکردۀ جامعه بودند. می‌خوام بگم که هر کسی طبق یه شیوه‌ای بزرگ شده و تو نمی‌تونی وقتی از یه دختری خوشت میاد سرت رو بندازی زیر و ازش خواستگاری کنی. اولین نکته‌ای که توی روابط اجتماعی باید دقت کرد درک و پذیرفتن همین تفاوت‌هاست. قرار نیست سبک زندگی همه شبیه هم باشه.


دومین نکته که توی این برنامه برام جالب بود که اصلاً این بازیگر توی این برنامه چه نقشی داشت. کارشناس امور خانواده بود؟ تحصیلات خاصی در حوزۀ خانواده یا روانشناسی یا جتماعی داره؟ اصلاً چرا باید یه سیاهی‌لشکر بخواد دربارۀ همچین مسئله‌ای نظر بده. بله اگر دو تا کارشناس و روانشناس حرفه‌ای با دو جبهۀ فکری متفاوت اومده بودن بازم کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسید؛ ولی آخه سیاهی لشکر رو کجای دلم جا بدم.


همین کارها رو صداوسیما می‌کنه بعد همین سیاهی لشکر می‌شه یکی مثل مهنار افشار بعد هی بگو خانم شما ته‌تهش بتونی توی حوزۀ کاری خودتون نظر بدید نه هر مسئله‌ای توی کشور، مگه زیربار همچین چیزی میره. به‌نظرم صداوسیما تخته بشه ضررهاش کمتره تا این مدلی پیش بره.

  • گلی

نظرات (۱۴)

ندیدم برنامه رو
ولی موافقم با حرفات :)
پاسخ:
همون بهتر که ندیدی دیشب تا حالا این بازیگره روی اعصاب من داره رژه میره:|
  • دچارِ فیش‌نگار
  • استفاده از سلبریتی ها توی برنامه های تخصصی درده واقعا
    پاسخ:
    فاجعه است فاجعه.
    همه جای دنیا از این سایت های دوست یابی و ... هست دیگه 
    اینم ی مدلش 
    پاسخ:
    بدبختی ما اینه تا یه سری آدم مذهبی بخوان یه کاری کنند همه گارد می‌گیرن.
    اینو فکر کنم یه بار خود شما گفته بودی که چه خبره هر شبکه‌ای می‌زنیم یه سلبریتی دعوت کردن! (نقل به مضمون) ظاهرا کار از کار گذشته و صرفا برای جلب بیننده هم یکیو دعوت می‌کنن که تو حوزه‌ی غیرتخصصیش اظهار نظر می‌کنه. :/
    پاسخ:
    بعضی از این بازیگرها حتی در حد و اندازه‌ای نیستند که توی حوزۀ تلویزیون و سینما اظهارنظر کنند چه برسه به اینکه توی همچین حوزه‌هایی نظربدن. کلاً بی‌سوادتر از این قشر ندیدم.
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • خواسته بودن دو تا طیف کاملا متفاوت رو آورده باشن.
    :/ 
    به نظرم که مسخره بود. اصلا اون خانم توی یه فاز دیگه ای بود.
    بعدم حس من این بود که خواستن رفع تکلیف کنند در باب این موضوع والا چی بود هول هول سر و ته همه چی رو هم آوردن. 
    پاسخ:
    حالا این‌ها به کنار توی اینستای این برنامه چقدر با لحن بدی براشون تیتر زدن. خدایی‌ش باید برنامه‌شون رو تخته کنند.
    من ک ندیدم برنامه رو 
    ولی خب این مسائل به درد همون ادمهایی میخوره ک فرهنگشون با این برنامه یکیه 
    قطعا یکی مث منم ببرن اونجا ازم نظر بخوان برای خودم نمیپسندم این داستان رو و مخالفت میکنم و میگم برای من و امثال من این ازدواج ها فلان و بهمانه...
    اونام برمیگردن میگن برای امثال ما هم ازدواج های شما فلان و بهمانه... 
    +در مورد موارد شبیه خواستگاری برادرت 
    خب راستش من شخصا ببینم یکی فرهنگش حتی من باب اشنایی اینقدر تفاوت داره کلا نمیپذیرمش...

    پاسخ:
    خب بالاخره هرکسی یه عقیده‌ای داره. اصلاً قشنگی دنیا به این تفاوت‌هاست. باید یاد بگیریم به سلیقهٔ هم احترام بذاریم. یکی اون روش رو می‌پسنده یکی این روش. 
    قرار نیست بقیه چون شبیه ما فکر نمی‌کنند بکوبونیمشون. 
    نوع ادبیات آدم‌ها توی بیان هرچیزی خیلی مهمه. 

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • حضور اون خانم بازیگر البته تقصیر خودش نبود.
    =| 
    تقصیر اون نابغه های مسئول برنامه است.
    جدا?!
    من ندیدم
    پاسخ:
    (:
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • من ندیدم و برای اینستا گفتم :))
    پیج کی چی گفتن?
    پاسخ:
    پیج همین برنامۀ اختیاری برای این برنامه‌شون تیتر زده بودند، با ۲۵ تومن صاحب خواستگار شوید یا یه چیزی شبیه به این.
    قلبم فشرده است............................ 
    هوچی نگم.
    پاسخ:
    (:
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • =| 
    عجب
    پاسخ:
    :|
    من خودم به شخصه ازدواج سنتی رو قبول ندارم. چون به شدت توی چنین مراسمی اذیت میشم و حس کالا بودن بهم دست میده. مضاف بر اینکه خیلی از خواستگارها معمولا به هر چیزی توی خونه توجه میکنن به جز دختر! به همین دلیل ترجیح میدم توسط خود اون آقا انتخاب بشم. ولی از اینکه بدون دخالت خانواده ها بریم جلو هم خوشم نمیاد:) یعنی مخلوطی از هر دو. جوری که ادم احساس ارزشمند بودن بکنه.
    به نظرم اتفاقا شیوه ای که ایتا در پیش گرفتن خوب بوده چون ازدواج هایی که با معرف صورت میگیره درصد خطای کمتری دارن.
    اسم اون بازیگره چی بود حالا؟
    پاسخ:
    صداش می‌زدن ستوده؛ ولی اسمش رو نمی‌دونم. گویا توی سریال لیسانسه‌ها نقشی داشته که اونم نمی‌دونم چه نقشی.
    متین ستوده:)

    پاسخ:
    آره همین خانم بود. 🙈
    چی بگم والا! فعلا که سلبریتی‌ها متخصص همه‌چیز شدن!

    ستوده؟ فکر کنم منظورتون متین ستوده باشه، اتفاقا توی لیسانسه‌ها هم بازی کرده:)
    پاسخ:
    همه‌کاره و هیچ کاره در واقع. 

    آره همین خانم متین ستوده بود.

    سلام
    اون بنده خدا متخصص نبوده یه نظری داده مام نیستیم نظر میدیم و طرفو که هیچی، صدا سیما و چنتا حوزه ی دیگه رو هم نقد تخصصی میکنیم تازه؛ عیبی هم نداره، اونم عیبی نداشته. از ماست که بر ماست؛ تلویزیونی که ما داخل ساختیم با اینهمه رعایت و قداست و کوفت و زهر مار شد همین صدا سیما، تلویزیون بدون رعایت و قداست هم بیرون ساختن شد فلان. جفتشونم در مجموع مزخرف از آب در اومدن.

    راجع به موضوع فرعی: الان چون هوش کمِ اولاد از اولیا بیشتره ما چه انتخاب کنیم چه انتخاب بشیم، چه سنتی چه صنعتی در هر حال احتمالا طرف میره تو پاچمون و بدبخت میشیم:) 
    پاسخ:
    سلام سلام.


    اون بخش سنتی و صنعتی عالی بود.
    ((: