آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

نادر ابراهیمی

جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷ ق.ظ

چند وقت پیش ایدۀ یه مقاله به ذهنم خطور کرد. تصمیم گرفتم تابستون روش کار کنم و بنویسمش. توی اون  مقاله می‌خواستم نگاه نادر ابراهیمی رو به شخصیت زن توی یکی از آثارش مقایسه کنم به نگاه یکی از نویسنده‌های روشنفکر. امروز یه مصاحبه خوندم از خانم فرزانه منصوری، همسر نادر ابراهیمی. صحبت‌های این خانم رو که می‌شنویم و می‌خونیم تازه متوجه می‌شیم که چقدر این خانم و آقا از خیلی از ماها توی نگاه به زندگی و کلاً نگاهشون به دنیا متفاوته. کلاً این مصاحبه خیلی چسبید بهم و امیدوارم کرد که حتماً اون مقاله رو بنویسم.

لینک مصاحبه برای اونایی که دلشون می‌خواد بخونن.

  • گلی

نظرات (۲)

واقعا عالی بود.
یه متن کم‌تر دیده‌شده یا شاید هم دیده نشده از نادر ابراهیمی هست دربارهٔ همین قضیهٔ مدیریت زمان و این مسائل که چند سال پیش مجله داستان بنیاد ادبیات داستانی چاپ کرده بود. من یه بخشیش رو توی این پستم آوردم:
http://talajen.blog.ir/post/214
فک می‌کنم بتونه تو تکمیل مباحث اون مصاحبه مفید باشه.
پاسخ:
ممنون از به اشتراک‌گذاریش.
حتماً می‌خونمش.
چقدر کیف کردم وقتی فهمیدم پروندۀ جدید شهرستان ادب نادر ابراهیمیه. 
ابراهیمی برای من در حد یک اسطوره است. یک الگوی تمام عیار. مهم نیست که هیچوقت از نزدیک ابراهیمی و کیومرث صابری رو ندیدم. این دو عزیز همیشه برای من یک معلم و پدر معنوی بودن و هستن. :)

پاسخ:
من تا مدت‌ها از نادر ابراهیمی بدم می‌اومد اونم به‌خاطر کتاب یک عاشقانهٔ آرام تا اینکه با آتش بدون دودش آشنا شدم.