آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

Tully

جمعه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۵۵ ب.ظ

دیشب یه بنده‌خدایی پنج تا استوری پشت سر هم گذاشت که حتماً حتماً این فیلم رو ببینید. یک‌جوری تأکید کرد که یه کله اومدم سمت سیستم. روشنش کردم و دانلودش کردم و همون موقع هم دیدمش. دروغ چرا اصلاً دوستش نداشتم. بعد فکر کردم شاید این بنده‌خدا زیادی پیاز داغش رو زیاد کرده. برای همین رفتم چند تا نقد هم ازش خوندم و اون‌ها هم به‌به و چه‌چه کرده بودند. هیچی دیگه احساس نفهمی شدید بهم دست داد.


حالا شما ببینید. بعد بیاید بگید دوستش داشتید یا نه؟


  • گلی

نظرات (۹)

ذاتا معتقدم که فیلم و کتاب به ذائقه هر فرد بستگی داره.
ممکنه یه فیلم اسکار گرفته باشه، یه کتاب نوبل گرفته باشه اما من خوشم نیاد
پاسخ:
کاملاً موافقم.
  • **هِلِناز **
  • خلاصه داستانش چی بید 
    پاسخ:
    یه خانم هست که مادر دوتا بچه هست و سومی رو باردار. دچار روزمرگی‌های زندگی شده و با گرفتن یه پرستار زندگیش متحول می‌شه.
    روند هیجانی  نداره ولی فیلم دوست داشتنی بود برای من هم، یه چیزی تو مایه های فیلم به همین سادگی ولی خیلی بهتر
    احتمالا اون فرد هم خیلی درک میکرده شرایط زنی که خیلی درگیر زندگی و روزمرگی شده و خسته است... و از همه جالب تر که خودش این زندگی آروم رو میخواسته(باتوجه به دیالوگ تالی با نقش اول فیلم) ولی حالا به اینجا رسیده بود

    [خطر اسپویل! ]
    و اینگه احتمالا متوجه شدید تالی همون جوونی های خودش بود 
    پاسخ:
    دقیقاً حس می‌کنم خانم‌هایی با این فیلم ارتباط می‌گیرن که تجربۀ زندگی مشترک و مادری رو داشته باشند.

    به ارکیده هم گفتم من همون اول فیلم حدس زدم تالی باید ساختۀ ذهن مارلو باشه. اما از اونجایی که از یه جای فیلم سرسری نگاهش کردم و به دیالوگ هاش دقت نکردم اینکه بگم دقیقاً خودشه نه.
    خب منم ندیدم فیلم رو. الان امتیازش توی سایت imdb رو نگاه کردم هفت بود. ژانر فیلمم نوشته بود کمدی، رازآلود، درام. 
    .
    یه بار دوستی گفت فیلم کشتن گوزن مقدس رو ببین. بعد هم دربارۀ اسطوره‌ای بودن فیلم کفت. خب ترغیب شدم و دیدم. ولی هنوز که هنوزه اون فیلم برام پر از علامت سؤاله. به خاطر همین علامت سؤال‌ها بقیه رو هم تشویق می‌کنم برن و اون فیلم رو ببینن. به این امید که دو حالت داشته باشه. حالت اول می‌دونم که برای اونام علامت سؤال شکل می‌گیره. حالت دوم اما امیدوارم اونا برای این علامت سؤال جواب هم پیدا کنن و بعد منم جواب سؤالم رو پیدا کنم. :)
    الان حس کردم هدف شمام همینه.
    پاسخ:
     فیلم تالی علامت سؤال خاصی نداره. بیشتر یه فیلم حسیه. یعنی من دنبال این هستم ببینیم حدسم درست بوده که فیلم حسی هست. چون می‌دونید بعضی فیلم‌ها و کتاب‌ها رو آدم به‌خاطر حس همذات‌پنداری که با شخصیت‌ها داره دوست داره.
    یه ذره هم دنبال این بودم که یکم از حس نفهمیم کم بشه و شریکی برای خودم دست و پا کنم. :D
    تهش فهمیدی که اون پرستاره خود تالی بود؟

    به نظرم فیلم خوبی بود، از نمای مادر سه تا بچه. فشار روحی و جسمی که روشه و راهی که سعی میکنه برای این مشکلات پیدا کنه. من دوسش داشتم :)
    پاسخ:
    حدس زدم تالی، ساختۀ ذهن خود مارلو هست. اما اینکه دقیقاً خودشه نه. البته من از آخرهاش رو بادقت نگاه نکردم و سرسری ردش کردم.


    شاید یکی از دلایلی که من نفهمیدمش این بود که من هنوز تجربۀ یه زن خانه‌دار و روزمرگی‌هاش رو نداشتم و لمس نکردم.
    اسماشون رو یادم نبود

    ولی علایم کم خوابی شدید مارلو، به این خاطر بود که شب ها کار پرستار رو میکرد. روزها مادری رو ... فیلم روانشناسی دقیقی بود. من همیشه وقتی فیلم تموم میشه، دوباره سکانس های اولیه رو میبینم. معمولا خیلی کمکم میکنه به گرفتن نکته های ظریف فیلم.
    گره گشایی هم تو این فیلم، سکانس های پایانی بود. اگه حوصله داشتی، دوباره آخرشو ببین :)
    پاسخ:
    اصلاً باید دوباره ببینیمش.

    به‌نظرم چون اولش به دلم ننشت سرسری نگاهش کردم. علاوه بر این به نظرم فیلم دیالوگ محوری بود. پس باید بیشتر به دیالوگ‌هاش دقت می‌کردم.

    ممنون از اینکه ترغیبم کردی دوباره ببینمش.


    امیدوارم این بار بیشتر خوشت بیاد :)

    برای من از یه زاویه دیگه‌هم جالب بود، از مادری های جامعه خودمون زیاد دیدم و شنیدم و خوندم. این اما یه نمونه مادر غربی بود با سه فرزند و دوری خانواده ها و ...

    به نظرم بعضی فیلم ها برای این نیستن که موردت علاقه ات باشن، برای اینن که تجربه کنی جای تموم کسایی رو که نیستی. :)
    پاسخ:
    با جملۀ آخرت واقعاً موافقم.
    اصلاً ما کتاب می‌خونیم و فیلم می‌بینیم که قبل از اینکه خودمون تجربه‌ش کنیم از طریق کتاب و فیلم به اون موضوع فکر کنیم و شبیه‌سازی کنیم برای خودمون.
    دارم این فیلمو ولی هنوز ندیدم و اتفاقا هم تو یه وبلاگ که دقیقا یادم نیست کدوم وبلاگ بود، یکی شدید توصیه کرده بود دیدنش رو!
    پاسخ:
    احتمالاً یک وبلاگ‌نویس متأهل با بچه بوده:D
    ان‌شاءالله هر وقت دیدی درباره‌ش توی وبت بنویس ببینیم نظر مهناز عزیز چیه.
    خب من وسط امتحان هام دیشب نشستم این را دیدم ...
    خیلی هم فیلم بی مزه ای بود ...

    پاسخ:
    نظرت به نظر من نزدیکه پس ...