آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

در زندگی فقط تماشاچی نباشم

سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۰۷ ق.ظ

:::یک ‌

‌‌قبل از شروع سال جدید یکی از بچه‌ها توی گروه دوستانه‌مان پیشنهاد داد بیایم از هم تشکر کنیم. تشکر کنیم به‌خاطر بودنمان کنار هم یا گفتن ویژگی‌های که باعث شده بود رفاقت‌مان به این قدوقواره برسد. نمی‌دانم بقیه چه حسی داشتند وقتی از بودن و کنار هم بودنمان تشکر یا شکرگزاری می‌کردند؛ ولی من جوانۀ امیدی در دلم شکوفه زد. از اینکه آدم‌هایی در زندگی دارم که می‌شود بهشان اعتماد کرد. کنارشان حالِ خوب داشت. کنارشان یاد گرفت و بزرگ شد و رشد کرد.

‌‌

:::دو

 

ما در زندگی از خیلی از آدم‌ها تأثیر می‌پذیریم. مثلاً در همین اینستاگرام متن‌های خوب می‌خوانیم و حالمان خوب می‌شود. کتاب‌های معرفی شده‌ای دیگران را می‌خوانیم و روحمان قد می‌کشد. موسیقی‌های خوب به پیشنهاد بقیه گوش می‌دهیم. کارهای ویژه انجام می‌دهیم؛ ولی خیلی وقت‌ها از آدم‌های صفر و یکی زندگی‌مان تشکر نکردیم. تشکر نکردیم برای اتفاق‌های قشنگی که به‌خاطر آن‌ها تجربه کردیم.

 

:::سه

من آدم شنیدنی و دیدنی هستم و کمتر گفتنی هستم. یعنی بیشتر می‌بینم و می‌شنوم. خیلی کم پیش می‌آید جایی و صفحه‌ای کامنت بگذارم. برای همین می‌گویم دیدنی و شنیدنی هستم. حالا نه اینکه این دیدنی و شنیدنی ارزش باشد و شنیدنی و دیدنی بودن خفن بودن را نشان بدهد. بلکه اتفاقاً ضعف بزرگی است.

باید یاد بگیرم آدم گفتنی شوم.باید یاد بگیرم که از آدم‌ها به‌خاطر بودنشان در زندگیم حتی اگر کوتاه بودند، تشکر کنم. بهشان بگویم، چقدر بودنشان معرکه بود. چقدر ممنون بودنشان هستم برای همان روزهای کوتاه اما به یادماندنی.

‌‌باید آدم گفتنی شوم.

 

‌‌

 

شعر امروز:

دریاست مجلس او دریاب وقت و دُر یاب

هان ای زیان رسیده وقت تجارت آمد.

حافظ

‌‌‌

یکی از ویژگی‌های که حافظ دارد و من عاشق همین مرامش هستم این است که وقت‌هایی که زیادی روبه‌راه نیستی، غزل‌های قشنگی مهمانت می‌کند و دلخوشی خرکی باحالی بهت می‌دهد. و برعکس وقتی که در اوج و شکوه و احساسات هستی با غزلش ضدحالی بهت می‌زند که وهم برت ندارد. خلاصه اینکه من عاشق همین حافظ دیوانه و دلبر شده‌ام.

 

 

 

  • گلی

نظرات (۳)

فال حافظ واقعا درسته و قابل اعتماده یا صرفا جنبه سرگرمی و یه حال خوب رو داره؟

پاسخ:
واقعاً نمی‌تونم قطعی بگم؛ ولی خیلی وقتا برای من درست بوده جوری که خودم تعجب کردم از اینهمه نکتۀ ریزی توی فالش بهم گفته بود.

اینکه قدردان آدم ها و حتی خوشحالی های هرچند کوچیک زندگیمون باشیم خیلی قشنگه...ولی به این اعتقاد دارم که قدردانی هم یه نوع هنره و انسان قدردان هنرمند...هر کسی نمیتونه ""واقعا"" قدردان باشه...

پاسخ:
ان‌شاءالله تمام تلاشمون رو کنیم که قدردان باشیم (:

سلام

خوبین؟ خوشین؟

شرمنده که سر زدنم سالی در میون شده. ولی وقتی میام می بینم هنوز چراغ اینجا روشنه، کیف می کنم؛ دم شما گرم.

یک و دو و سه که نظر دادنی نیست، اما نمی دونم چرا هیچ وقت حافظ مثل سعدی کیفورم نکرد؛ منهای چند استثنا.

یادمه قرار بود معلم پاره وقت بشید. شدید؟

پاسخ:
سلام.
خوبین شما؟
چه خبرا؟
چکارا می‌کنید؟
 نه هنوز در تکاپو و جستن مدرسه‌ام متأسفانه ):