آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

عصر جمعه به وقت مستند

جمعه, ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۱۳ ب.ظ
اول صبحی، نشستم این مستند رو نگاه کردم، عالی بود. به همه دوستداران ادبیات به‌ویژه دوستداران سلینجر توصیه می کنم، حتما ببینند.
بعد دیدن این مستند دو نکته برام خیلی جذاب و جالب اومد: اول اینکه چقدر نویسنده‌ها تو کشورهای خارجی بروو بیا دارند و می‌تونند افراد جامعه رو تحت نفوذ خودشون در بیارند دوم ویراستاران هستند، توی ایران هرکی دوتا کتاب داستان خوند رو به عنوان ویراستار توی انتشارات استخدام می‌کنند ولی اونجا ویراستارها منزلتشون و برووبیاشون بیشتر از نویسنده است.

(کلیک کنید)
  • گلی

برای تغییر دنیا

شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۷ ق.ظ

این انیمیشن کوتاه رو حتما ببینید ( اینجا)

  • گلی

برای خاطر آیه‌ها

پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۵۴ ق.ظ

معامله را همه‌مان تجربه کرده‌ایم. خرید و فروش جزیی از زندگی روزمره‌ ماست. تا حالا برایت پیش آمده بعد از خریدن یا فروختنِ ‌کالایی همه وجودت حسرت بشود؟! احساس کنی معامله را باخته‌ای، ضرر کرده‌ای؟! فکر کنی آن همه پول نمی‌ارزید به این کالایی که خریدم یا آن کالا ارزشش خیلی بیشتر بود از پولی که گرفتم؟!

• فکرش را بکن! یک روزی می‌آید که همه پشیمان‌اند از معامله‌هایشان. از فرصت‌های از دست‌رفته. آن‌ها که خریده‌اند، آن‌ها که فروخته‌اند. احساس خسارت و زیان بیچاره می‌کند آدم‌ها را. اسم آن روز را «روزِ پشیمانی» گذاشته‌اند. «روزِ حسرت»، «روز احساس زیان و خسارت». وَأَنذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِیَ الْأَمْرُ وَهُمْ فِی غَفْلَةٍ.


بسمِ الله الرّحمن الرّحیم
یَوْمَ یَجْمَعُکُمْ لِیَوْمِ الْجَمْعِ ذَلِکَ یَوْمُ التَّغَابُنِ.

(یاد آرید) روزی که خدا همه شما را به عرصه محشر (برای حساب) جمع می‌گرداند و آن روز روز غبن و پشیمانی (بدکاران) است.


نوشتۀ مریم روستا ی عزیز

  • گلی

لطفا (:

سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶ ب.ظ

خدایا یه چیز می‌گم، تو رو جون هر کسی که دوست داری نه نگو خب؟ 

میشه ازت خواهش کنم، ملت آگاه و فرهیختۀ ایران رو متوجه مسأله کم آبی کنی! به جون خودم اینجوری که ایرانی‌ها آب رو حیف و میل می‌کنند، یحیی نازنین و طفل معصوم من آب رو نمی‌بینه.


:::باید هر وقت همینطوری بی‌دلیل شیرآب رو باز نگه داشتیم، عکس پایینی رو توی ذهنمون بیاریم، که برامون یادآوری شه یکسری از مناطق محروم هستند که آب رو با این مشقت تهیه می‌کنند و سهمشون از آب چند تا دبه بیشتر نیست در ماه! شاید اینطوری کمی بیشتر توی مصرف آب دقت کردیم.



  • گلی

هجده تیر، یادبودی برای مهدی آذریزدی

يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸ ق.ظ

امروز، روز ادبیات کودکان و نوجوانان و یادآور تلاش‌ها و خدمات مرحوم استاد مهدی آذریزدی است؛ شخصیتی که کتاب‌هایش و بویژه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» ماندگار است.

روحش شاد و یادش گرامی.


  • گلی

.

شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰ ق.ظ

 صدامو می شنوی خدا؟ من اینجام.

  • گلی

برای خاطر آیه‌ها

پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۳ ق.ظ

گلدان کوچکم را هر صبح قبل از آن‌که بیرون بروم روی تختم می‌گذارم که حسابی نور از پنجره بتابد برایش. عصرها که برمی‌گردم آن‌قدر از مصاحبت آفتاب تر و تازه است که حسودی‌ام می‌شود؛ "خوشا به حال گیاهان که عاشق نورند و دست منبسط نور روی شانه آن‌هاست".

بسم الله الرّحمن الرّحیم
الله وَلیّ الَّذین امنوا یُخرجُهُم مِنَ الظّلماتِ اِلَی النّور...


از دست‌نوشته‌های خانم مریم روستای عزیز

  • گلی

خودشیفتگی بیداد می کنه:D

چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۹ ب.ظ

امروز چهاردهم تیرماه و روز قلم است. 

فقط خواستم بهتون بگم، هیچکدومتون امروز رو بهم تبریک نگفتید!!


  • گلی

مری و مکس

سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۹ ب.ظ

نمی‌دونم کیا انیمیشن مری و مکس رو دیدن؟ اگر از اونایی هستید که انیمیشن رو ندیدید، بدون معطلی اون رو دانلود کنید و ببینید؛ اگر از اونایی هستید که انیمیشن رو دیدید، بازم به خودتون فرصت بدید که یه انیمیشن خوب رو دوباره ببیند.

پ ن: سکانس آخری که مری میره دیدن مکس و با جنازه مکس رو به رو میشه، و بعد مری دستهای مکس رو توی دستش می گیره و دیوار روبه روش رو می‌بینه، همونجا باید دنیا متوقف می‌شد و جلوتر نمی‌فت.


  • گلی

آدم ندیده‌ها

جمعه, ۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۳۸ ب.ظ
میدونم دیر شده و ساعت از دو هم گذشته و سال از 96 هم داره می‌گذره که من هی به سی سال نزدیک‌تر بشم. می‌دونم هوا گرمه. می‌دونم بزرگ شده‌ام، آقا شده‌ام، چند تا از نخ فر فریای ریشم سفید شده. می‌دونم قباحت داره، خجالت داره. می‌دونم الان دیگه؟ می‌دونم وقت‌گیر آوردم. می‌دونم یمن جنگه، قطر تحریمه، داعش سگه، سپاه شیره، مثل شمشیره، اسرائیل عین لونه‌ی عنکبوته و دنیا سر پیچ تاریخیه. می‌دونم اما بذار بگم که جات خیلی خالیه!

از وبلاگ دیر و دور  (اینجا)
  • گلی