آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

بچه که بودم خیال می‌کردم، هفت تا دنیا بعد این دنیا توی آسمون وجود داره. هر کدوم از این دنیاها یه خدا داشت. توی ذهن بچگانۀ من، هر کدوم از این خداها شبیه یکی از عکس‌های امام خمینی بود. این خداها همشون مهربون نبودند. اون عکسی که از امام توی فرانسه دیده بودم که با یه لباس یه دست سفید در حالی که دست‌هاش رو پشت کمرش برده و بهم گره‌ش زده بود و امام در حال قدم‌زدن هست اون مهربون‌ترین خدای من بود. یه عکس هم از امام دیده بودم که ابروهاش بهم گره خورده بود و عصبانی بود انگار. این عکس برای من اون خدای عصبانی بود که هروقت کارهای بدی می‌کردم می‌اومد توی چشم‌هام زل می‌زد.
این روزها که نوه‌های امام رو می‌بینم، قشنگ می‌بینم که داره تصورات منم از خداهام از بین میره. ای کاش نوه‌های امام یاد می‌گرفتن که هر گندکاری و شاهزاده‌بازی که می‌خوان دربیارن برن توی خفا انجامش بدن که گند نزنند به تصورات صادقانه و کودکانۀ بعضی از آدم‌ها. 
  • گلی

اون جوری نگام نکنید، بضاعتم در همین حده!

دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۸ ب.ظ

بچه‌ها، اگر شما ۱۵ میلیون داشتید باهاش چه کسب و کاری راه می‌انداختید؟

  • گلی

::: یک

یه روز یه داستان عاشقانه می‌نویسم که دخترۀ قصه در معنای واقعی کلمه زشت هست و یه پسر معرکه عاشقش می‌شه فقط به این دلیل که به مخاطب‌های گرام بفهمانم همۀ معشوق‌ها قرار نیست چشم و ابروی خوشگل داشته باشند بلکه بعدهای دیگۀ آدمیزاد مهم هست نه صورت.



::: دو

یک روز بالاخره مردم می‌فهمند، اون قدری که بعضی از آدم‌ها بین کلمه‌هاشون عاشق هستند توی دنیای واقعی‌شون عاشق نیستند.







  • گلی

ولی حالا حالاها نزدیک نمی‌شیم.

دوشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۴۹ ب.ظ

وقتی آدم‌های مثلاً کتابخون کشورمون، آدم‌ها رو با تفکرات سیاسی و مذهبی و اجتماعی‌شون قضاوت نکردند، اون موقع است که می‌تونیم ادعا کنیم یه اپسیلون به جامعهٔ آرمانی که همیشه توی رؤیاهامون هست، نزدیک شدیم. 

  • گلی

جالبه برام.

چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۳ ب.ظ

اگر دوست داشتین بیاین بگین تا حالا از چه راه‌هایی پول در آوردید؟

  • گلی

خیلی هم خوشمزه‌طور.

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۱۲ ب.ظ

جناب سعدی از زبان یکی از شخصیت‌های کتاب گلستانش، دربارهٔ زیبایی می‌گه: 

«بزرگان گفته‌اند اندکی جمال، به از بسیاری مال و گویند روی زیبا، مرهم دل‌های خسته است و کلید درهای بسته. لاجرم صحبت او را همه جای غنیمت شناسند و خدمتش را منت دانند».


فقط اونجا که می‌گه روی زیبا، مرهم دل‌های خسته است (:

  • گلی