آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

مردهای خونۀ ما کلاً خیلی شکمو هستند.
یعنی  یه چیزی می‌گم یه چیزی می‌شنوید. بعد جالب اینجاست، کلاً غذا از نظر اون‌ها پلو با گوشت است. مثلاً خوراک بادمجون از نظر مردهای خونۀ ما غذا نیست. کتلت غذا نیست و کلاً دوست دارند در کل طول هفته مرغ و گوشت و ماهی و میگو در کنار پلو بخورند.
خب بالاخره یه وقت‌هایی می‌شه که خانم خونه حوصلۀ اینهمه غذای با تشریفات رو نداره و دلش می‌خواد یه غذای سبک درست کنه و امان از اون روز.
دیروز ددی جان بنده تشریف میاره خونه، می‌بینه که ناهار خوراک سبزیجاته، کلی غر زدن که این چه غذایه، کی اینو می‌خوره، یالا من گشنمه و فلان و بهمان. آخرش هم قهر می‌کنه می‌ره می‌خوابه.
بعدازظهر هم زودی شال و کلاه می‌کنه با حالت قهر می‌ره دفترش.
هیچی تصمیم گرفتم شام میگو درست کنم که حداقل شب برگشتنی به‌جای شام منو نخوره. یعنی باید قیافۀ ددی منو موقع خوردن شام می‌دیدین که چطوری چشماش برق می‌زنه! فکر کنید آخرین لقمه‌اش رو که خورد انگار دوتا قلب از توی چشماش قلپی زد بیرون.
بعدشم اینقدر خوش‌اخلاق شد.
همش با خودم فکر می‌کنم ددی اینقدر شکمو، آخه ددی اینقدر شکمو، دلامصب ددی اینقدر شکمو؟

  • گلی

نظرات (۸)

منم خیلییییی خودم شکموام 
ولی همه چی میخورم :)) 
دقیقا وقتی گشنمه هاپو میشم :)) 
پاسخ:
منم شکمو هستم ولی همه‌چی می‌خورم
مردهای ما غذا نمی‌خورند، غر می‌زنند
اینقدر هم سخت از یه غذایی خوششون میاد :|
مرد همون مردهای قدیم ((:
من ب بابام رفتم  😂 کوفتم بذاری جلوش میخوره 
ولی گشنه نباید بمونه
پاسخ:
به بابات بگو دختر نمی‌خواد که به فرزندخواندگی قبول کنه
یه دختر که فوق لیسانس ادبیات داره و  قول می‌ده هر شب براش کلی شعر و داستان بخونه، کتابشم تازه چاپ شده و ممکنه در آینده آدم معروفی بشه (:
خدایی خوراک سبزیجات دیگه نهار به حساب نمیاد. حالا شام شاید بشه به حسابش آورد. :)
توی خونه ما رسم بر اینه که نهار حتماً برنج(نهایت ماکارونی) باشه حالا شام دیگه هرچی شد. حتی خوراک سبزیجات:d

پاسخ:
واقعاً یه وقتایی خودتون رو بذارین جای اون خانمی که هر روز داره آشپزی می‌کنه، خسته می‌شه خب
به حرمت تمام اون روزهایی که پلو و گوشت خوردین باید یکم با خانمه مدارا کرد. یه وقتایی حالش خوب نیست، دچار روزمرگی شده، کلافه شده و ...
دنیا به زمین نمیاد اگر هفته‌ای یه بار مثلاً خوراک سبزیجات خورد (:

رو چشماش میذارتت 
ولی خب من ک نمیگن بهش :دی 

پاسخ:
((:


 حالا مگه من گفتم حتماً باید خانم خونه آشپزی کنه؟ :دی
خونه ما تقریباً هر روز یک نفر وظیفه آشپزی رو بر عهده داره. همیشه هم پلو و گوشت نیست غذا. مثلاً انواع دمپخت هم از مقبولیت خوبی بین اعضاء برخورداره. اصلاً خونه ما خودش یک مدینه فاضله است :d

پاسخ:
چه آقاگلی چه دسته گلی
واقعاً هم مدینۀ فاضله است

شما احیاناً خانواده‌تون آبجی نمی‌خوان که به فرزند خواندگی قبول کنید
تمام سعیم رو می‌کنم آبجی خوبی باشم براتون
کتاب‌هام رو هم بهتون قرض می‌دم
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ^_^

    پاسخ:
    (:
    سلام رفیق 
    می دونی مردهای خوش اخلاق شکمو اند ...از من به تو نصیحت ..
    نکته پایانی ..خورشت بادمجان عشق است ..
    پاسخ:
    سلام آبان قشنگم(:

    یادم باشه پس

    وای اصلاً بادمجون از میوه‌های بهشتیه :دو نقطه قلب
    یکی از عادات بد ما ایرانیا همین زیاد گوشت خوردنه... من خودم چندروز گوشت نخورم حس میکنم یه چیزی تو بدنم کمه. و خب این خیلی بده چون بدن آدم واقعا انقدر به گوشت احتیاج نداره و زیادیش خوب نیست. حالا پدر مادرامونو نمیتونیم تغییر بدیم، اما خودمون بهتره از الانا رعایت کنیم .
    البته با تمام این هورمونا و فلان نمیشه گفت فلان غذا کاااملا سالمه حتی سبزیجات، اما گوشت در حالت کااملا سالمش هم زیادش خوب نیست
    پاسخ:
    دقیقاً