آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

این آدمهای بی آزار

چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲ ق.ظ

یکی با مرده ها گره خورده یکی با زنده ها اما من عجیب با آدم هایی که خودکشی کردند گره خورده ام . هر جا می روم مثل یک کارناوال دنبالم می آیند بعد خیلی آرام دانه به دانه با نظم و ترتیب توی ذهنم می نشینند خودشان را نشان می دهند و به همان آرامی که آمدند می روند . آدم هایی که فقط یک اسم ازشان شنیدم آنهم وسط درددل های یک دوست ، نصیحیت های داداش بزرگٍ  و یا وسط بغض های دختر خاله .

مثلا من می توانم با دوست دختر خاله که از ترس ازدواج با پیرمرد ۶۰ ساله آنهم باجبار برادر معتادش خودش را کشت و یا با پسر همسایه نرجس اینا که عاشق دختر عمویش می شود ، عمو شرط سربازی را برای ازدواج می گذارد پسر وقتی از اولین مرخصی سربازی می آید خانه عمو دختر را با شوهرش می بیند و فردا  خودش را وسط همان کوچه دار می زند ، یا با دانشجوی سال شش پزشکی که خودش را از طبقه چهار خوابگاه دستغیب انداخت پایین و یا دختر دانشجویی که بعد از کلاس حسابداریش خودش را توی پارکینگ دانشگاه آتش می زند و یا دوست نیلو ، که فقط موقع مرگش نیلو عکسش را توی فیس بوک گذاشت باید چه نسبتی داشته باشم که همیشه توی ذهنم رژه می روند .  وسط زیارت عاشورا موقع سلام دادن به حسین و اولادش آنها اولین نفرهای هستند که می ایند توی ذهنم و یا شب های قدر با همان معصومیت همیشگیشان از من می خواهند که  الغوث الغوث خلصنا من النار و رب برایشان بخوانم . یا وقتی می روم شاهچراغ آنها زودتر از بقیه خودشان را توی ذهنم جا می دهند .

یک وقت هایی هم که بین خودم و این کارناوال خط و ربطی پیدا نمی کنم ، خیال می کنم نکند یک روز قرار است من هم به این کارناوال اضافه شوم !

  • گلی

نظرات (۱)

سلام عزیزم
خیلی ترسناک.. خیلی غمگین... 
به نظرم از این به بعد به خبر خودکشی هیچ آدمی نزدیک نشو... مرگ دردناک است اما مرگی که خودکشی باشه یه زخم همیشه خونین است.. 
پاسخ:
سلام جانم (:
غمگین هست ولی ترسناک نه ! آقای قرائتی می گفت اگر مرده ها یهویی میاد تو ذهنتون بخاطر اینه که اون دنیا محتاج دعان و دست به دامن آدمهای زمینی میشن تا براشون ذکری یا خیراتی بفرستن طفلی اینایی که خودکشی کردن بیشتر به اینطور دعاها احتیاج دارن شاید واسه همینه که موقع زیارت عاشورا یا جاهای مذهبی میان تو ذهنم (:
ایشالا خدا همه ی رفته ها و رحمت کنه 
+ اللهم صل علی محمد و آل محمد