آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

اگر دل دلیل است ....

شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۴۸ ب.ظ

سراپا اگر زرد و پژمرده‌ایم

ولی دل به پاییز نسپرده‌ایم*

چو گلدان خالی لب پنجره

پر از خاطرات ترک خورده‌ایم

اگر داغ دل بود، ما دیده‌ایم

اگر خون دل بود، ما خورده‌ایم

اگر دل دلیل است، آورده‌ایم

اگر داغ شرط است، ما برده‌ایم

اگر دشنۀ دشمنان، گردنیم!

اگر خنجر دوستان، گرده‌ایم!

گواهی بخواهید، اینک گواه:

همین زخم‌هایی که نشمرده‌ایم!

دلی سربلند و سری سر به زیر

از این دست عمری  به سر برده‌ایم


* : فکر کنم زمانی که قیصر این شعر رو سروده بود، هنوز ملت شریف ایران پاییز رو جشن نمی گرفتند:D


::: قیصر امین پور|  به مناسبت ۸ آبان روز گرامی‌داشت قیصر امین پور

  • گلی

نظرات (۲)

  • خانم لبخند
  • پاییز جشن گرفتنم نداره آخه، خصوصا با اون ماه مهر همون ابتداش:/
    پاسخ:
    خوبه که مدرسه رفتن (:
  • خانم لبخند
  • منکه مدرسه نمیرم :|
    ولی استرس اول مهر واسه همون شروع مدرسه ها مونده تو جونم!
    امسال روز اول مهر این شکوفه ها رو میدیدم دلم داشت از جا کنده میشد :|
    پاسخ:
    ولی من کلی ذوق اول مهر رو دارم، اصلا پاییز رو یه مدل خاصی دوست دارم (:
    فکر کنم چون تازه فارغ التحصیل شدی همچین حسی داری، ایشالا از دانشگاه فارغ التحصیل شدید مهر پاییز هم به دلتون می شینه(: