آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

می‌خواستم بگویم

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۲۹ ب.ظ

مثل رخت چرکی که

چنگش می‌زدی

با دست‌هایت

با آن همه رگِ آبی

روح مکدر ما را

آب بکش بی‌بی! 

حتی اگر همین حالا

با استخوان‌های سفید و سبک

با جمجمه‌ای کوچک و 

حفره‌هایی پُر از خاک 

خوابیده باشی 

میان آن همه قبر. 

خیلی چرکم بی‌بی!

دلم نسیم مطهر آن روزها را می‌خواهد

که می‌آمد و

جان همۀ لباس هایی را که شسته بودی 

تکان می‌داد.

دلم می‌خواهد

یک بار دیگر

با آن دهانی که بوی نعنا می‌داد

بلند می‌شدی و

چهار قل را

به روی سیاه همۀ بچه‌هایت فوت می‌کردی.

بی‌بی

بی‌بی

می‌خواستم

می‌خواستم بگویم

از وقتی که مردی

هنوز بغض هیچ‌کدام از پسرانت

نترکیده است

نعش دایی را

که از سوسنگرد آوردند،

گفتی مرد باشید و گریه نکنید!

این روسری سفید و بزرگی که زیر قرآن است

هنوز بوی حنای موهای تو را می‌دهد بی‌بی،

و من دلم می‌خواهد

از این‌جا

از این‌جایی که ایستادم

از کنار طاقچه

برای همه‌چیز گریه کنم!


نامت را بگذار وسط این شعر | محمدرضا شرفی خبوشان | انتشارات شهرستان ادب


  • گلی

نظرات (۴)

اولین‌بارم بود که از ایشان شعر خواندم
دو رمانش را خوانده‌ام که عالی هستند
پاسخ:
من تقریبا همه کتابهاشون رو خوندم، اصلا در معنای واقعی کلمه نویسنده ان و ایضا شاعر
فکر کنم شما فقط کتاب هایی شهرستان ادب رو خونده باشید، بی کتابی و عاشقی به سبک ونگوگ یه کتاب دیگه هم دارند به اسم موهای تو خانه ماهی هاست اونم عالیه (انتشارات علمی فرهنگی) یه کتاب (مجموعه داستان دفاع مقدس) به اسم بالای سر آب ها هم دارند اونم خوبه
البته قبلا یکی از شعرهای دیگه اش رو هم گذاشتم اینجا "ساکن اردی بهشت های احتمالی شیراز " اون شعر اصلا فوق العاده است

این روسری سفید و بزرگی که زیر قرآن است

هنوز بوی حنای موهای تو را می‌دهد بی‌بی،



هر کپی = یک صلوات واسه پدر و مادرم (:

اللهم صل علی محمد و آل محمد

چقدر خوب که نه چقدر غم پنهان داره این مجموعه شعر. ازش بوی دوران جنگ استشمام میشه. بوی دورانی که هنوز مردم مردم بودند. نه دوپاهایی که سرشون توی لاک خودشون بود.

پاسخ:
خیلی خوبه این شعر
اونقدر خوبه که بغض این چند روزم رو شکوند و اشک شد ):

یه شعر دیگه توی این کتاب هست به اسم "به دنبال نام فریبنده‌ای می‌گردم" معرکه رو رد کرده بسکه خوبه
می دونید خوبی شعرهای آقای خبوشان اینه که ساده است ادا و اصول نداره، خیلی لطیف، اونقدر لطیف که کلمه به کلمه‌اش رو می‌تونی لمس کنی
اینکه نمایشگاه رفتید شهرستان ادب، و این کتاب رو نخریدید ضرر کردید به نظرم
تازه کتاب های داستانشم احتمالا نخوندید دیگه خسران دنیا و آخرت رو یکجا کردید :D

  • حسن صنوبری
  • بله. 
    «موهای تو...» را خیلی تعریف شنیدم. باید بگیرمش.
    واقعا نابغه است ایشان.

    کلا خیلی با شعر سپید دوست نیستم.
    پاسخ:
    یه چیزی جالبی که هست اینکه هنوز کتاباشون خیلی ناشناخته اند برای عموم
    حالا نمی دونم این برای تبلیغات کم انتشارات هست یا هر چیز دیگه 
    مثلا تصور کنید همچین نویسنده رو نشر چشمه یا افق داشت 
    الان چه غوغاییی برای همچین نویسنده ای به پا کرده بودند 


  • مریم /دلژین
  • انتشاراتش ؛ توزیعش خیلی بدِ... 
    تهران من شهر کتاب ها و کتاب فروشی ها که میرفتمیا نمیشناختن یا میگفتن توزیع و پخش خوبی نداره انتشاراتش...
    +شعرش چقده گشنگه... ❤ دلم... 
    پاسخ:
    آره 
    اصلا افتضاحه
    توی شیراز هم نیست، من از نبض هنر سفارش دادم(: