آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

ماذا فازا؟

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹ ق.ظ

یکی از بچه‌های وبلاگ‌نویس، که دانشجوی دکتری کشور سوئد است، توی کانالش نوشته:

"هرقدر که من نگران دوستان هم وطن هستم، از طرف خارجی ها نگرانی ندارم. ما همیشه با همکاران و دوستان با هم برای صرف ناهار می رفتیم. امروز ولی بدون گفتن به من رفتند بی سر و صدا. بعدتر که یکی شان را دیدم گفت، می دانستیم روزه می گیری برای اینکه یک وقت اذیت نشوی به تو نگفتیم."

ولی خب توی کشور مثلا جمهوری اسلامی ایران، هم‌وطن‌های عزیز به محض اینکه چشمشان به یک خانم که یک کوچولو محجبه هست و  شاید بخاطر قیافۀ زرد و نحیفش، حدس می‌زنند روزه است، توی ظل آفتاب زل می‌زنند توی چشم این خانم و بطری آب معدنی که خنک بودنش، با آن قطره‌های ریز آب روی جداره‌اش از بیست فرسخی مشخص است، را سر می‌کشند. 

حالا چرا با اینهمه کینه و نفرت زل می‌زنند توی چشمت و آب را سر می‌کشند را من نفهمیدم، شما اگر به نتیجۀ خاصی رسیدید من را هم بی‌نصیب نگذارید.

باتشکر

  • گلی

نظرات (۲)

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • اون وقت بعضیاشون مدعی سینه چاک این هستند که باید به نظر دیگران و اعتقاداتشون احترام گذاشت، ولی نوبت به این مواقع که میرسه خود واقعی شون رو خوب نشون میدن.
    پاسخ:
    کلا اون بعضی‌ها ملت شعارن، ملت حرف‌های قشنگ قشنگ صد من یه غاز 

  • مریم /دلژین
  • ماه رمضون برای منی که روزه نمیگیرم واقعا سخته...من حالت عادی مدام یه بطری اب معدنی دستمه میخورم... ماه رمضون نمیتونم و نمیکنم... 
    ولی واقعا کاش فرهنگش جا بیفته که هرکس ازادی خودش رو داشته باشه...
    پاسخ:
    ایشالا یه روز برسه که هممون، به عقاید همدیگه احترام بذاریم(: