آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

با هم ببینیم

شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶، ۰۶:۳۰ ب.ظ

توی چند وقت گذشته، تعدادی فیلم دیدم که دیدنشون خالی از لطف نیست.



:::یک

پسرکی با پیژامۀ راه‌راه

این فیلم دربارۀ جنگ جهانی دوم است و از زاویۀ بچه‌هایی که در جنگ حضور دارند به جنگ نگاه می‌کنه. خیلی زیاد دوسش داشتم و بهتون پیشنهاد می‌دم حتماً ببینیدش.





::: دو
دختر دانمارکی

وقتی فیلم تموم شد یه چیز عجیب ذهن منو به خودش درگیر کرد، اگر من توی اون زمان بودم و با همچین افرادی برخورد داشتم چه عکس‌العملی از خودم نشون می‌دادم. آیا همچین افرادی رو طرد می‌کردم یا حمایتشون؟




::: سه
چهار ماه و سه هفته و دو روز

بعد از دیدن فیلم یه جمله اومد توی ذهنم: بعضی غم‌ها جهانی‌اند؛ مثلاً غم "زن" بودن.

  • گلی

نظرات (۷)

  • میرزا محمّد مُهاجِر
  • زن بودن غم دارد آیا؟!
    پاسخ:
    اگه زن بودید متوجه می‌شدید زن بودن خیلی غم داره
    ممنون بابت معرفی.
    اولی رو خیلی راغب شدم که ببینم. :)

    پاسخ:
    خواهش می‌کنم (:
    ممنون 
    هیچکدومو ندیدم :/ وسطی فکر میکنم فیلم معروفیه البته 
    پاسخ:
    فدات

    آره خیلی معروفه و خیلی هم قشنگ(:
  • خانم لبخند
  • فیلم دوم رو هم بالاخره دیدم.
    و فکر میکنم تو شرایطی که حتی امروزه خیلی از این افراد مورد ظلم واقع میشن و رنج زیادی رو تحمل میکنن، بخوام صادقانه بگم احتمال کمی داشت که من جزء افرادی نباشم که مثل خیلیای دیگه طردشون میکنن. واقعا اون زمان متفاوت فکر کردن بین جمعیتی که همه باهات مخالفن سخت بوده. 
    و البته، در تمام طول فیلم به اراده و قدرت روحی گُرا احسنت گفتم. اصلا ساده نیست دست کشیدن از کسی که تا دیروز همسرت بوده و حالا باید همراهیش کنی واسه یکی دیگه شدن. شگفت انگیز بود.
    پاسخ:
    دقیقاً 
    شگفت‌انگیز بود (:
    عضی غم‌ها جهانی‌اند؛ مثلاً غم "زن" بودن. 

    هر کپی = یک صلوات واسه سلامتی پدر و مادرم (:
    پاسخ:
    مثلاً غم زن بودن.
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • :''( فیلم دوم. 
    چه داستان جذابی داشت. فیلم برداری و مخلفاتش هم خیلی دلچسب بود.
    ولی خیلی از نظر روحی آزارم داد. واقعا من خیلی سختمه دیدن این فیلما. یه حجم عمیقی از غم اومد گوشه قلبم. :'( 

    :* ممنون بابت معرفیش.
    پاسخ:
    قربان شما (:
    اون فیلم اولی هم خیلی خوشگله (:
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • :)) 
    مشتاقم ببینمشون هر دوتای دیگه رو.
    :* ممنووونم.
    پاسخ:
    🌷