آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

یکی از خصوصیات جالبی که در خودم کشف کردم اینه که در مواقعی که همه دارند از استرس میمیرن من خیلی ریلکسم و انگارنه‌انگار؛ مثلاً یادمه برای دفاع پایان‌نامه‌ام استاد راهنمام از قبلش می‌گفت: اصلاً استرس نداشته باش. خیلی جلسه راحته. بعد من خیلی ریلکس بودم و می‌گفتم اینا چیه که دکتر می‌گن. برای چی باید استرس داشته باشم اصلاً. روز دفاع همه رنگ‌ها زرد و سفید شده بود من تازه ساعت ۹ صبح اون روز داشتم پاورپوینتی که آماده می‌کردم رو می‌خوندم و یه اپسیلون استرس نداشتم.

همین چند روز رفته بودم مصاحبۀ دکتری اول صبحی همه با استرس داشتند پایان‌نامه‌ها و مقاله‌هاشون رو می‌خوندند بعد من تازه یادم اومد باید مثلاً پایان‌نامه‌ام رو می‌آوردم. هرکسی هم که از اتاق مصاحبه می‌اومد ترس‌ولرز داشت. بعد من رفتم توی جلسه روبه‌روی اون دکتر خشنه نشستم و با خنده بهش می‌گم: از من سؤال‌های آسون بپرسید بچه‌ها. دکتر بداخلاقه همچین نگاهم کرد که یعنی گورت رو با دست‌های خودت کندی.

آخر مصاحبه دکتر بهم می‌گه: توی این چند روز که مصاحبه کردم، تو هم اعتمادبه‌نفس خوبی داری و هم شجاعت بی‌نظیری داری؛ ولی یادت باشه توی مصاحبه‌های این مدلی این قدر شجاع  نباش چون بعضی‌ها باهات لج می افتند و در آخر هم کلی از فن‌بیانم تعریف کرد.


داشتم این مرحلۀ حذفی خندوانه رو نگاه می‌کردم دختره همچین استرس داشت که همش می‌گفتم واقعاً اینهمه استرس ارزشش رو داره. باورکن من اونجا بودم هرهروکرکر راه می‌انداختم تا این حد رله خدا آفریدم. خلاصه انگار یه چیزی رو خدا یادش رفته توی وجود من بذاره، که همه‌چیزا برام شبیه یه جکه.

  • گلی

نظرات (۱۴)

خب خدا رو شکر که اینقدر ریلکسی
منم خیلی آدم استرسی نیستم
فقط در یک موقعیت دچار استرس میشم اونم وقتی یکی طولش بده و من حس کنم ممکنه دیر بشه!
سر قرار، مهمونی، وقت دکتر و هر چیزی باید یه ربع زودتر برسم که خیالم راحت باشه وگرنه دچار استرس وحشتناکی میشم.
پاسخ:
وقت دکتر واقعاً استرس‌زاست :|
وااااااای این واقعا خوبه:))
حس رخت شستن توی دل آدم وحشتناکه!خداروشکذ تجربه‌ش نمی‌کنین^-^
البته منم زیاد استرسی نیستم ولی همون یه‌ذره‌ش هم پدرمو درمیاره:دی
پاسخ:
خیلی حس مزخرفیه.
من تجربه‌اش کردم؛ وقتی پدر و مادرم رفتن اتاق عمل. خدا نصیب گرگ بیابون نکنه.


  • آسـوکـآ آآ
  • میشه دعا کنی منم دفاع کنم گلی :دی
    حس می کنم این دوره به قوت دوره قبل نیست
    و یه حسی بهم می گه فینال درون گروهی بین بچه های رامبده :|
    پاسخ:
    حتماً. از الان روی دعاهای من حساب ویژه بازکن(:
    کی دفاع داری؟

    من فقط چندنفرشون رو دیدم که واقعاً افتضاح بودن؛ فقط نمی‌دونم چرا اینهمه مربی‌ها ازشون تعریف می‌کنند:|
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ایول الله.
    حتما ایمان قلبی قوی داری.
    من همیشه تو فکر جلسه دفاعمم. :| لحظات اول از ترس صدام میلرزه.
    مثل ارائه های کلاسی. 
    همه مون همین بودیم. :/ 
    چند دقیقه که میگذشت تازه خوب میشدیم.
    حتما خیلی آماده بودی و تسلط داشتی از قبل سیده جان
    پاسخ:
    نمی‌دونم والا.
    کلاً برای هیچ آزمونی استرس ندارم.

    ان‌شالله دفاع عالی داری. اصلاً استرس نداشته باش. به‌ کارت ایمان داشته باش. مثل یه ارائهٔ معمولیه نمی‌دونم چرا ازش غول ساختن.


  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • باریک الله 
    درستشم همینه.
    لطفا با دل زلالت خیلی واسم دعا کن
    پاسخ:
    قربون تو😘
  • آسـوکـآ آآ
  • احتمالا آذر یا دی :(
    پاسخ:
    مطمئنم با نمرهٔ خوبی از این مرحله هم میای بیرون(:
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ممنون از دعای خیرت سیده جان
    فکر کن تازه میخوام پروپوزال بدم. بهمن باید دفاع کنیم 

    پاسخ:
    فدای تو. 

    ببین پلک شیشه‌ای جان، باورکن فقط سه‌ماه وقت بذاری پایان‌نامه‌ات نوشته می‌شه. 
    فقط تمام حواست رو بده به پایان‌نامه همین. 
    اصلاً پایان‌نامه چیز سختی نیست.
    پروپوزال رو که نوشتی بدون وقفه برو سراغ نوشتن همین که نوشتی مطالبش برات میاد. فقط نوشتن رو ترک نکن همین.

    دعای خیرم بدرقهٔ راحت عزیز دل(:
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ممنون از دلگرمی هات :*
    چشم عزیزم.


    خیلی لطف می کنی سیّده خانم
    پاسخ:
    قربون تو.
    دعاکردن در حق هم کوچک‌ترین کاریه که هر آدمی می‌تونه انجام بده (:
    من واسه امتحاناتم استرس ندارم،ولی واسه چیزای دیگه حسابی استرسیم.😳خوش به حالت که انقد ریلکسی

    فکر کنم تو نتایج اجرای نجات خندوانه تقلب شده بود.اون پسره که استنداپ اتاق عمل رو اجرا کرد خیلی بهتر از اونی که استنداپ ترک رو اجرا کرد.البته این نظر منه.
    پاسخ:
    من فقط موقع نتیجۀ آرا رسیدم؛ ولی کلاً چیزی که برام جالبه اینه که چه‌قدر سلیقه‌ها باهم متفاوته. مثلاً اون دختره بود که دربارۀ بابابزرگش استندآپ انجام داد و هی بابابزرگه می‌اومد توی خواب این و اون، همش برای من سؤال بود که چرا باید بره بالا با این متن ضعیف. چقدر هم این مربی‌ها ازش تعریف کردند.
    وای اون استرسا که انگار واقعی ترین استرسان! خیلی وحشتناکن:((

    نه بابا اون دختره که پدربزرگشو تعریف کرد حذف شد! حتی اجرای نجات هم نکرد! یه راست حذف شد:دی

    پاسخ:
    واقعاً حذف شد. خداروشکر، کلی حرص خوردم باهاش ((:
    این اعتماد به نفس ناشی از مهارتی باید باشه که با تمام وجود بهش ایمان دارین. وگرنه همینطور رو هوا ادم ریلکس باشه یه جا با سر میره تو دیوار! :/
    پاسخ:
    نمی‌دونم مهارت دارم یا نه.
    ان‌شالله که با سر نرم توی دیوار (:
  • میرزا محمّد مُهاجِر
  • سلام. لطفا ددلاین های ویراستاری رو از این قاعده مستثنی کنین! 😀
    پاسخ:
    سلام.

    ((:
    چی چیه ویراستاری رو؟

    باور کنید شب و روزم یکی شده با ویراستاری کتاب مذکور (:
    من قبل از اتفاقی که قراره بیفته یا کاری که قراره انجام بشه وقتی بهش فکر می کنم کلی استرس دارم ولی غالبا چند دقیقه قبلش آروم میشم و این گاهی برام عجیبه!
    درباره خندوانه و اجرای نجاتش ما که کلی از استنداپ اون آقای ترک لذت بردیم اونی که اتاق عمل رو اجرا می کرد به نظرم واقعا اجراش خوب نبود! واقعا سلیقه ها متفاوته!
    ولی در کل من متعجبم از این که چرا نفر اول اونی شد که موقع استنداپش اون همه خندید؟! استنداپش اصلا جالب نبود یا چرا محمدمتین اون همه رای آورد؟ واقعا برام تعجب برانگیزه!! :/ فکر می کنم تعریف اشکان و احساساتی شدنش باعث شد!!!!
    پاسخ:
    کلاً من حتی قبلش هم استرس ندارم حتی در حد یک ثانیه. تا این حد ریلکس ها.


    من یه چی دربارۀ اجرای محمدمتین بگم، همه می‌گن اجراش خیلی جنسی بود و فلان و بهمان (چندتا پست کانالی دیدم که خیلی توپیده بودن بهش) به همین سوی چراغ بیان من اصلاً تفهمیدم این شوخی‌هاش داشت چی‌ رو می‌گفت. می خوام بگم تا این حد من پرتم از ماجرا :|


    قدر این ریلکسی رو بدون ؛) ان شا الله که همینطور ریلکس بمونی :)

    :)
    حالا من کاری به این شوخی های جنسیش ندارم :/ اصلا اجرای متنش بامزه نبود! آدم بیشتر حرص می خورد تا لبخند بزنه. ما که پوکر فیس وار نگاش کردیم!
    پاسخ:
    ان‌شالله (: