آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

سارا کروسان

سه شنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۲۹ ب.ظ

جدیداً سارا کروسان به نویسنده‌های محبوبم اضافه شده. ساده می‌نویسه و این ساده نوشتنش امتیاز خیلی خیلی بزرگی هست. ادا در نمیاره. با کلمه‌ها بازی نمی‌کنه؛ برعکس نویسنده‌های این وری.

امروز داشتم داستان یکی از نویسنده‌های ایرانی رو می‌خوندم دیدم چقدر ماها با کلمه‌ها بازی می‌کنیم؛ ولی سارا این شکلی نیست. راحت و سلیس داستانش رو می‌گه.

تا الان سه تا کتاب از خانم کروسان خوندم: یکی از ما دونفر؛ اپل و رین؛ وزن آب. هر سه کتاب یکی از یکی دیگه بهتر. می‌تونید با خیال راحت بخرید و از خوندنش لذت ببرید.

اگر کتاب نویسنده‌ها رو پشت سر هم بخونیم یه خوبی داره و اون اینه که دغدغه‌ها و زیروبم نویسنده تا حدی دستمون می‌یاد. مثلاً قشنگ می‌شه فهمید که سارا آدم مذهبیه و برخلاف ایران که جرئت نداری توی کتابت از دغدغه‌های مذهبیت بگی این مذهبی بودن رو با خیال راحت ازش می‌نویسه. سارا عاشق شعره و نگاه شاعرانه‌ای به دنیا داره. طوری که داستانش رو شعرگونه می‌نویسه. عشق جزو چیزهایی مقدس توی قاموس ساراست. از نظر سارا عشق نجات‌دهندۀ آدمیه. و در آخر اینکه سارا به‌شدت مشکلات نوجوان‌ها براش دغدغه است. برای همین توی هر کدوم از کتاب‌هاش یکی از مشکلات نوجوان‌ها رو می‌گه: مهاجرت، جدایی پدر و مادر، تنهایی، ترس و... .

دروغ چرا بعد هر بار خوندن کتاب‌های خانم کروسان می‌گم خب کاری نداره که این شکلی نوشتن. بعد داستان خودم رو توی ذهنم شروع می‌کنم به ویرایش و راستش رو بخواید اینجا هست که می‌فهمم ساده نوشتن چقدر سخته.





  • گلی

نظرات (۵)

کلا ساده بودن سخته 
پاسخ:
خیلی سخت.
همون قضیۀ سهل و ممتنع غزلیات شیخ هم‌شهریتون پیش میاد با این حساب. :)
پاسخ:
اتفاقاً خواستم به همین سهلِ ممتنع هم اشاره کنم، گفتم زیادیش می‌شه🙈
سه ساعت یه چی نوشتم فرتی پاک‌شد، ان شاء الله بعدا یه چیزی که دغدغمه رو می‌نویسم
حالا یا پست‌ یا اینجا
:)
ولی لذت بردم از معرفیت :)
پاسخ:
منتظر شنیدن و خوندن دغدغه‌هات هستم 😍
فعلا منتظر کتاب دوم بعضیام :))) 
اونقدر کتاب نخونده دارم ! 
ولی یکی از ما دونفرش رو میذارم جزو لیست کتابهام 😍 
اسمش من رو یاد شیرینی میندازه ... کروسان ، دونات ، توام ک این مدلی شیرین ازش تعریف کردی.... 
پاسخ:
کلاً همۀ کتاب‌هاش رو بذار جزو لیستت.
مطمئنم پشیمون نمیشی.

از خدا که پنهون نیست از تو چه پنهون که خودمم منتظر کتاب دومم که تنبلی رو بذارم کنار و بنویسمش.
ساده نوشتن چقد سخته اما خب تولدت مبارک :))*
پاسخ:
سلام رفیق قشنگم.

اول اینکه تولد خودت هم مبارک.
دوم اینکه ممنون رفیق جان.
می‌دونستی هر وقت اینجا پیام می‌ذاری من کلی ذوق می‌کنم؟

راستی اینستا نیستی؟ حداقل اونجا بتونم بخونمت.