آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

هنر شناخت بچه‌ها

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۰۰ ب.ظ

:::یک 


یه جایی خوندم یا شایدم شنیدم که اگر می‌خواید مثلاً توی سن ۲۵ سالگی ازدواج کنید باید از سن ۲۰ سالگی شروع کنید به خوندن کتاب‌هایی در این باره. یا اگر می‌خواید مثلاً سن ۳۰ سالگی بچه‌دار بشید باید از سن ۲۵ سالگی یا حتی یکم زودتر سن ۲۳ سالگی شروع کنید به مطالعه دربارهٔ والدگری و بچه‌ها. 

البته خیلی از ماها اصولاً توی هیچ زمینه‌ای برنامه‌ریزی نداریم و همین‌طوری وارد میدان عمل می‌شیم تا ببینیم چی پیش میاد آخرش؛ اما همچین نظریهٔ ژرفی وجود داره.


::: دو


شاید یکی از مشکلات ما آدم‌ها توی ارتباطات با افراد دیگه نداشتن شناخت از هم هست. در اکثر مواقع هم به چیزی به نام «تفاوت‌های فردی» اعتقاد خاصی نداریم. ما آدم‌های دیگه رو موجوداتی کاملاً شبیه به خودمون می‌بینیم برای همین انتظارهای ازشون داریم که نباید. 

به تعداد آدم‌های روی کرهٔ زمین  تفاوت رفتاری و اخلاقی داریم؛ پس برای معاشرت صلح‌آمیز با این همه آدم متفاوت نیاز به شناخت این آدم‌ها داریم.


کتاب #هنر_شناخت_بچه‌ها بهمون کمک کنه شناخت و درک درستی از آدم‌های دوربرمون داشته باشیم.

این کتاب فقط برای شناخت بچه‌ها نیست. برعکس بهمون کمک می‌کنه که از روی تیپ‌های شخصیتی رفتار صحیحی در قدم اول با خودمون و در قدم‌های بعدی با اطرافیانمون داشته باشیم. 



:::سه

این کتاب رو به پدر و مادرها و مربیان آموزشی و مدیران و کارفرماها و حتی شما دوست عزیز پیشنهاد می‌دم.







  • گلی

نظرات (۹)

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام سیده جان
    طاعات و عباداتتون قبول :*

    ممنون بابت معرفی

    پاسخ:
    سلام سلام.
    نماز و روزه‌های تو هم قبول باشه عزیزم.

    فدای تو 😘
    چه کتاب خوبی
    مرسی عزیز جان 🌹
    پاسخ:
    فدای تو. 🎈
    این کتاب خیلی خیلی می‌تونه کمکت کنه برای شناخت بچه‌ها. عالیه ها.
    یا خدا
    الان گوگل کردم دیدم قیمتشو زده ۴۰ تومن!!!
    کل حقوق یک ماهمو باید بذارم روی خریدش

    پاسخ:
    نسبت به خیلی از کتاب های دیگه قیمتش مفته.
    محبوب، یه چیزی که هست اینه که تو قیمت یه ماه حقوقت رو می‌دی؛ ولی این کتاب قد ده سال کاری به تجربه‌ات اضافه می‌کنه.
    کاش نزدیک بودی ازت امانت می گرفتم 🙈
    ولی قطعا دنبالش میرم
    چون فارغ از کارم، واسه خودمم جالبه

    خلاصه مرسی از معرفیش 😘
    پاسخ:
    کاش...
    فدات عزیزم.
    🎈
    سلام
    واقعا کمک میکنه در معاشرت آدم بهتری شیم؟ قبلا یکی دوتا از این کتابارو گذرا نگاه انداختم ولی زرد بودن تا حد زیادی.
    گفتم زرد، راستی دقت کردی مطالب هرچی زردتر یا کم ارزش تر یا شخصی تر باشن ذهن مخاطبو بیشتر درگیر میکنن؟
    پاسخ:
    سلام مجیدخان.

    نه این یکی خیلی خوبه. البته به نظر من. اساس این کتاب برای شناخت بچه‌هاست؛ ولی از اونجایی که فصل اولش تیپ‌های شخصیتی رو با مثال و این ها توضیح می‌ده خیلی می‌تونه توی شناخت آدم‌ها بهمون کمک کنه.
    این کتاب جالبی‌ش برای من ترجمۀ خیلی خوبش هم بود. حالا ان‌شاءالله توی کتابفروشی یه تورقی کنید شاید پسند کردید.

    با صحبت آخر هم موافقم. تجربه بهم ثابت کرده پست‌های شخصی بازخوردهای بیشتری داره. البته بدم نیست ها (:
    من ی زمانی ۴ قلو میخواستم 
    با این فرمونی ک دارم جلو میرم به صفر بچه تنزل پیدا کرده خواسته ام :))
    پاسخ:
    من ده تا می‌خواستم. قد و نیم قد. جگر همه‌شون؛ ولی خب با این اوضاع اقتصادی دیگه فکر ازدواج هم نیستیم چه برسه به بچه و این‌ها.
    خودمان را بسازیم بچه هایمان ساخته می شوند :)
    من چند وقت پیش به آقامون میگفتم: بچه هارو می بینید در گفتار و اخلاق و رفتار چقدر صادق هستند، هر خانواده ای رو خواستی بشناسی به بچه هاش نگاه کن.
    بعد نشستیم یکم دقت کردیم به اطرافیانمون، دیدیم چقدر واقعا درسته!
    و البته حسرت خوردیم که چرا بعضی بچه ها دارن به فنا میرن. هعی


    البته با این نظریه ای که دادم یاد این برداشت آیت الله جوادی آملی افتادم که راجع به این حدیث که هر کس خود را بشناسد خدا را خواهد، فرمودند که برعکسش هم درست است یک جاهایی خدا را باید شناخت تا خودمون رو بشناسیم!!

    طرح جلد آقای خسرو انجم:)
    پاسخ:
    چدر خوب که گفتی طرح جلد برای ایشون هست. اصلاً دقت نکرده بودم.
    ممنون.
    ممنون.
    من سه ساله که دارم درباره روانشناسی مطالعه میکنم، بیشتر در حوزه ازدواج. چون کارم در خصوص تولید محتوا همینه. اما اغلب به دید مسخره نگاه میکنن به کتابهایی که میخونم. در حالی که نمیدونن چقدر مهارت های ارتباطی یاد گرفتم توی این سه سال و چقدر حس میکنم قوی تر از قبلم. اینکه برای یه رابطه وقت بذاریم و مطالعه کنیم نفعش فقط متوجه زندگی خودمونه.
    پاسخ:
    کاش کتاب‌هایی که می‌خونید رو بهمون معرفی می‌کردی.
    خیلی دلم می‌خواد توی این زمینه کتاب بخونم.
    چرا نشه عزیزم:
    تئوری انتخاب از ویلیام گلاسر(معرکه است واقعا)
    زنان شیفته (رابین نوروود) (برای زنهایی که خیلی راحت دل میبندن و معمولا عاشق آدم های اشتباهی میشن، آدم های یکه عیب های بزرگ دارن)
    چرا ازدواج موفق، چرا ازدواج ناموفق (جان گاتمن)
    نه گامی جلوتر و نه گامی عقب تر، همسرم کنارم باش (جاناتان رابینسون)
    پاسخ:
    ممنون 😍😘