آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

اینم خودش یه نوع خلاقیته.

يكشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵ ق.ظ

تجربه بهم ثابت کرده، آدم‌ها برای اینکه از حرفه‌شون پول دربیارن نیاز به واژه‌سازی‌های نو و جذاب برای مخاطب‌هاشون دارند. این واژه‌ها به دلیل تروتازگی‌شون احساس نیاز در مخاطب می‌کنه و برای صاحب مشاغل کسب درآمد. واژه‌ای که این روزها صاحب مشاغل تولید کردند «تسهیلگر» هست. تسهیلگر همون مشاور زمان بچگی‌هامون هست؛ ولی خب مشاور دیگه از کارافتاده شده و نیاز به بازنشستگی داره. برای همین تسهیلگر رو اختراع کردند برای امرار و معاش. تا همین چند وقت پیش همه توی صفحه‌های معرفی اینستاشون شاعر و نویسنده و عکاس و از همه مهم‌تر عاشق کتاب و کلمه وسفر بودند؛ اما این روزها یه واژۀ دیگه رو هم می‌تونید در صفحۀ این دوستان ببینید «تسهیلگر» بودن.

تسهیلگر محیط زیست، تسهیلگر امور کودکان، تسهیلگر رابطۀ مادر و کودک. شما تسهیلگر چی هستید؟


  • گلی

نظرات (۱۰)

فعلا به نتیجه نرسیدیم :دی
ولی چه کلمه بی مزه ایه! اولین باره دارم می شنوم.  
پاسخ:
شاید چون من زیاد درگیر دنیای بچه‌ها هستم. خب الانم پدر و مادرها هرچی دارند خرج بچه می‌کنند و من این کلمه رو زیاد از افرادی که با بچه‌ها کار می‌کنند شنیدم. 

یعنی هر صفحه‌ای که میرم برای خودش یه تسهیلگره. 
خفه‌ام کردند دیگه.
:|
آروم باش؛ یه نفس عمیق بکش و دیگه بهش فکر نکن. لبخند بزن :)
پاسخ:
دم
بازدم
لبخند می‌زنیم (:
من هنوز ندیدم واژه تسهیلگر جایی 
خب این بیو اینستا اغلب دروغی بیش نیست ..
این روزها مطمن شدم ادم ها جوری از خودشون رزومه میسازند که اگه واقعیت را ندونی واقعا خیال می کنی چقدر خفن هستند ...
پاسخ:
آی گفتی آی گفتی. اون رزومه‌سازی رو که  می خواستم یه پست بلند درباره‌ش بنویسم. حالا چون تو هم گفتی واجب شد بنویسمش.

  • آقاگل ‌‌
  • الان با این حساب من میشم تسهیلگر مدیریت و تولید محتوا؟ :))
    پاسخ:
    ((:
    تسهیلگر محتوا منم که در یک ساعت گذشته یه پست توی کانالم گذاشتم  ویه پست اینجا و پست اینستا :D
    تسهیلگر اصلا یعنی چی؟

    آسان کن؟ شبیه دربازکن!
    مثلا امور کودکان را آسان می کنند؟


    پاسخ:
    آره.
    تقریباً معنی مشاور داره.
    یعنی یه کاری می‌کنه که اتفاق‌های زندگی برای بچه تسهیل بشه. مثلاً می‌گن تسهیلگر فلسفه برای کودکان؛ یعنی فلسفه رو برای بچه‌ها آسان می‌کند.
    خدایی ولی تسهیلگر محیط زیست خیلی مسخره است دیگه.
    من تسهیلگرم از کرگی دم نداشت :)
    پاسخ:
    😂😂😂 

    چه جالب
    تا حالا نشنیده بودم.

    موفق باشند

    خدا کنه اونقدر واسه هر سوراخ سنبه ی زندگی مون چیز میز اختراع نکنیم که اصلا خلاقیت فردی مون هم به فنا بره

    پاسخ:
    ان‌شاءالله. 
    سلام
    سوای نویسندگی، یعنی الان شما تسهیلگر در حوزه کودکان حساب میشین یا برای مربی مهد واژه ی بهتری هم هست؟:))
    باز تسهیلگر با تمام مسخره بودنش از مستشرق بدتر نیست:))
    پاسخ:
    سلام.
    من غلط بکنم که تسهیلگر حوزهٔ کودکان باشم. 😐
    همین که دوستان من رو به‌عنوان نویسندهٔ کودک و نوجوان بشناسند توی پوست خودم نمی‌گنجم. تسهیلگر رو می‌خوام چه کار (:

    من همچین مربی مهد نیستم. یه  روز در هفته میرم با بچه‌ها سرگرم می‌شم.
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • منم از چند نفر زیاد شنیدمش. 
    چندتا مادر و یه معلم.
    زندگی های غلنبه سلنبه ای پیدا کردیم.
    :| 
    بعضی از افرادی مینوسن عاشق کتاب، دلم میخواد ...
    امیدوارم فقط عکس گرفتن با کتاب ها و ژست کتابخوانی نباشه ...
    پاسخ:
    دیدی بعضی‌ها چقدر زندگی رو براشون سخت گرفتند؟

    زمان ما اینهمه زندگی سخت نبود.
    چند تا بچه بودیم که می‌زدیم به دل کوچه و تا به خودمون اومدیم بزرگ شده بودیم.
    با اینکه هیچی نداشتیم؛ ولی خوشحال بودیم.


  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • درسته. 
    یکی از همین خانم ها میگفتن اون زمان ها به خاطر این که سبک زندگی متفاوت بود، خیلی چیزا نیاز به آموزش نداشت.
    تعداد بچه ها زیاد بود
    همسایه ها و فامیل معاشرت هاشون گسترده بود
    بچه ها خاکی پاکی بودن و ...
    دقیقا. خیلی راحت بود اون زمانا
    پاسخ:
    حرفشون هم واقعاً تا حدودی درسته (: