آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

این هدف در حال تغییر است مطمناً.

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۳۴ ب.ظ

همیشه فکر می‌کردم اگر معلم ادبیات بشم، برای شاگردهام یه فهرست بلندبالا از رمان‌های خوب تهیه می‌کنم و روی دیوار کلاس نصبش می‌کنم که تا پایان سال همه با هم بخونیم  کتاب‌ها رو.

این روزها که خیلی کتاب‌های توسعه و رشد فردی می‌خونم، به این نتیجه رسیدم این کار خزترین کار ممکن هست. الان برنامه‌ام تغییر کرده اگر معلم شدم، حداقل سه جلسۀ تمام دربارۀ نظم و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری باهاشون صحبت می‌کنم و اگر فرصتی پیش اومد می‌ریم سراغ رمان و داستان.

  • گلی

نظرات (۸)

چرا؟ 

پاسخ:
سلام عزیزم.

اول اینکه ببخشید بابت تأخیر در جواب.

ان‌شاءالله یه پست جدا براش می‌نویسم و دلیلش رو می‌گم.

معلم بند اول جذاب تره ‌...لیست رمان ..

کتاب ها غیر مستقیم همون نظم را یاد میدهند 

پاسخ:
سلام عزیزم.
اول اینکه
ببخشید بابت تأخیر در جواب.


من خیلی کتاب داستان و رمان خوندم؛ ولی هیچکدومشون نظم رو بهم یاد ندادن. البته شاید اشکال از من بوده.
  • بانوی ایرانی
  • سلام سادات خانوم

    اعیاد مبارک

    لطفا کتاب‌های خوبی که در این زمینه خوندین را معرفی کنید.

    ممنون

     

    پاسخ:

    سلام به روی ماهتون.

    بر شما هم مبارک عزیزم.


    اول اینکه ببخشید بابت تأخیر در جواب.


    چشم حتماً معرفی می‌کنم. توی جواب کامنت میرزا محمدمهاجر دو تا کتاب معرفی کردم؛ ولی ان‌شاءالله بیشتر درباره‌ش می‌نویسم که با هم یاد بگیریم.

    چرا خز؟؟

    پاسخ:
    سلام عزیزم.

    اول اینکه ببخشید بابت تأخیر در جواب.

    شاید کلمۀ خز رو درست استفاده نکردم اینجا. منظورم این بود که وقتی برنامه‌ریزی بلد نیستیم خوندن رمان و داستان همچین گره‌گشا نیست و اولویت زندگی‌مون هم نیست.

    یکی از مشکلاتی که همیشه باهاش دست‌وپنجه نرم می‌کنیم همین مسئلۀ برنامه‌ریزیه. بلد نیستیم. واقعاً بلد نیستیم و بهمون هم یاد ندادن. هدف‌گذاری که دیگه نگم که هیچی. یادمه یک کتاب برنامه‌ریزی توی دبیرستان داشتیم. روز امتحان می‌خوندیمش و یک امتحان تستی می‌دادیم. همین و بس. تنها دغدغه‌مون هم این بود که می‌گفتن روی انتخاب رشته‌تون تأثیر می‌گذاره. : |

     

    پاسخ:
    سلام بر آقاگل عزیز.

    اول اینکه ببخشید بابت تأخیر در جواب.

    آره.

    حالا من توی ذهنم هست تا اونجایی که می‌تونم چیزهایی که می‌خونم رو به اشتراک بذارم. ان‌شاءالله درباره‌ش می‌نویسم که بیشتر باهم یاد بگیریم.
  • قاسم صفایی نژاد
  • کاش دلیلش هم میگفتید

    پاسخ:
    سلام.
    اول اینکه ببخشید بابت تأخیر در جواب.

    توی یه پست جداگونه حتماً دربارۀ چراییش می‌گم.
  • میرزا محمّد مُهاجِر
  • سلام. سال نو مبارک. چندتا از این کتاب های خوب رو به ما هم معرفی می کنین لطفا؟ منظورم کتاب های توسعه و رشد فردی هست. به خصوص در مورد نظم و برنامه ریزی!

     

    پاسخ:
    سلام آقای دکتر خوبین الحمدالله؟

    سال نو بر شما و همسرگرامی هم مبارک (:

    کتاب «از شنبه» برای شروع خیلی خوبه. نقاط ضعفمون رو متوجه می‌شیم و بعد یه دیدکلی دربارۀ هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی بهمون می‌ده. بعد از اون «خرده عادت‌ها» رو بخونید. توی این کتاب قراره معجزۀ عادت‌ها رو بهمون گوشزد کنه و بهمون یاد می‌ده که عادت‌های کوچک چطوری زندگی‌مون رو متحول می‌کنه.
  • میرزا محمّد مُهاجِر
  • سلام. ممنونم. شکر خدا. شما خوب هستید؟ حال رمان جدید چطوره؟

    متشکرم. سال نو بر شما هم مبارک و فرخنده باشه. با آرزوی بهترین ها. 

    خیلی ممنونم از لطفتون خانم نویسنده. موفق و پاینده باشین

    پاسخ:
    سلام.

    ممنون. شکرخدا خوبیم.

    الحمدالله هفتۀ پیش داستان جدید تموم شد و الان دارم ویرایشش می‌کنم. و کلی به دعای خیر شما هم نیازمندیم در این راه:گل




    ممنون و شما هم (: