آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

عادت‌های کوچک اما عمیق

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۰۸ ق.ظ

دوازده بهمن ماه سال ۱۳۹۸ تصمیم گرفتم خوندن قرآن رو برای خودم به‌صورت عادت در بیارم. اعتراف می‌کنم الان که سی‌ویک سالم هست هیچ‌وقت قرآن رو کامل نخوندم. من روی جز چهار همیشه طلسم شده بودم و دیگه ته اراده‌ام تا جز چهار بود. یه وقتایی به خودم می‌گفتم خب از آخر قرآن شروع کنم شاید طلسم شکست؛ ولی خب افاقه نکرد. دوازده بهمن تصمیم گرفتم اگر زمین و زمان بهم پیچید من باید روزی یه صفحه قرآن با معنی بخونم و شروع کردم بعد نماز ظهر خوندن.

خیلی خوب پیش رفتم تا رسیدم به حقوق زنان در قرآن و این‌قدر برام جذاب بود که گفتم روزی یه صفحه کمه بذار روزی سه صفحه بخونم تا بفهم آخر قصه چی‌ می‌شه و بعد روزی یه صفحه شد روزی سه صفحه. امروز به خودم اومدم دیدم جز هشت هستم و من با قدم‌های کوچک یه صفحه‌ای تونستم بالاخره این طلسم زشت و پلید رو بشکونم.

دقیقاً عادت‌های کوچک همین خاصیت رو دارند. اینکه آروم‌آروم کارهای بزرگ توی زندگی‌مون رقم می‌خوره. کارهایی که روزی فکر می‌کردیم هیچ‌وقت از پسش برنمیایم.

 

برای اینکه ده سال دیگه‌مون شبیه امروزمون نباشه ما به این عادت‌های کوچک با نتیجه‌های عمیق و ژرف نیاز داریم.

 

 

  • گلی

نظرات (۶)

چه خوب واقعا :) تبریک می‌گم :)

پاسخ:
متشکر متشکر 🌷

حالا که بازار اعتراف گرمه بذار منم بگم

متاسفانه هیچ وقت نشده قرآن رو کامل با معنی بخونم

پاسخ:
به‌نظرم خیلی‌ها نخوندن فقط صورتشون رو با سیلی سرخ نگه داشتند😆

بهاءالدین خرم‌شاهی می‌گفت باید با سوزن چاه کند. این عادت‌های کوچک همون با سوزن چاه کندنه. دیر کنده میشه. اما خسته کننده نیست. 

پاسخ:
چه تعبیر قشنگی 🌷

خدا رو شکر این عادت خوب رو دارم که هر سال ختم کنم قرآن رو. حالا سال‌های قبل اراده‌ام قوی‌تر بود و می‌شد که سالی چند بار ختم کنم. ولی یه حسرتی که دارم خوندن و فیش‌برداری کردنه. تا جزو چهارده اجرا کردم و بعد متوقف شدم. یه تلنگری خورد بهم که ادامه بدم. حس می‌کنم اون موقع عمیق‌تر می‌خوندم.

پاسخ:
خوشا.

ان‌شاءالله که با قدرت ادامه بدی (:

این اتفاق خوبیه. برای هر کار بزرگ! یه سفر دور و دراز هم با برداشتن اولین قدم آغاز می شه.

پاسخ:
دقیقاً (:
  • قاسم صفایی نژاد
  • ان شالله توفیق عمل هم داشته باشید

    پاسخ:
    ان‌شاءالله (: