آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

روزهای قشنگ و خیالی

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۰۸ ق.ظ

‌‌این روزها دلم می‌خواهد روبه‌روی تلویزیون بشینم و دنیا را از زاویۀ دید صداوسیمای ایران ببینم. همه چیز گل و بلبل و  همه شاد و خندان و همه در امنیت و صلح و صفا. هیچ کس غمی را با خودش این‌ور و آن ور نمی‌برد. هیچ‌کس غم نان ندارد. هیچ کپرنشین و زاغه‌نشینی نیست. هیچ زنی تن‌فروشی نمی‌کند. هیچ مردی شرمندۀ زن و بچه‌ش نیست. هیچ جوانی بیکار نیست. همه شاغل و پولدار و دارای خانه و خانواده و ماشین‌های لاکچری. رئیس‌جمهور عاقل و بالغ و فهمیده، همۀ مسئولین کشور کاری و مسئولیت‌پذیر همه نگران همیم و همه چیز قشنگ و نو است. هیچ رانتی و پارتی وجود ندارد. هیچ دزدی وجود ندارد. هیچ کس سهم بیشتری از این سفره نمی‌خواهد. همه با هم در حال تلاشیم برای زندگی بهتر و قشنگ‌تر.

‌این آرامش خرکی تلویزیون را دوست دارم. دلم می‌خواهد زل بزنم به تلویزیون، جادو شوم. تلویزیون مرا با خودش ببرد آن دنیای خیالی و رؤیایی. ‌‌

‌‌

 

  • گلی

نظرات (۲)

هبچ کس با خودش غمی این ور ان ور نمی برد...

پاسخ:
...


چقدر غم رو هر روز به دوش می‌کشیم و با خودمون این ور و اون اور می‌بریم.
چقدر شونه‌هامون خسته ان از این حجم از غم.
چقدر...

عالم رو خواب ببره، تلویزیون ما رو خواب می‌بره. یک بی‌دغدغگی خاصی در تلوزیونمون حاکمه که سال‌هاست پوست نیانداخته. سال‌هاست سریال‌هاش و فیلم‌هاش فقط بازتولید مفهوم‌های تکراری گذشته است. انگار که هیچ دغدغۀ جدیدی به زندگی‌هامون اضافه نشده.

پاسخ:
اصلاً انگار زندگی ما با زندگی توی تلویزیون دو دنیای متفاوته. این‌قدر دوریم از هم.