آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

روزانه‌نویسی

سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶ ب.ظ

چند وقتی دارم تمرین روزانه‌نویسی می‌کنم. کج‌دار و مریز پیش می‌روم؛ ولی به عادت شدنش امید دارم. روزانه‌نویسی‌ام به این شکل است که در پایان روز یا ابتدای روز بعد با هزار مشقت لپ‌تاپ را روشن کنم و شروع کنم به نوشتن اتفاق‌هایی که پشت سر گذاشته‌م. برای خودم اتفاق خوش یمنی بوده تا الان. مثل این است که خودم را در ترازوی سنجش گذاشته‌م و و رفتار و منش و عملکردم را کندوکاو می‌کنم. ‌‌‌

یا این طوری می‌توانم بهش نگاه کنم که دارم با صدای بلندی خودم را وارسی می‌کنم. بعد از هر بار نوشتن احساس می‌کنم همۀ آن صداهای عجیب‌غریبی که توی سرم بوده و مدام برای هر کارم شروع می‌کردن به وِروِرکردن آرام می‌شوند و بعد از اینکه به حرف‌های همه‌شان گوش دادم و نوشتمشان متوجه می‌شوم کجاها مقصر خودم بودم و کجاها نه!  و ضربۀ آخر را هم زمانی می‌زنم که سعی می‌کنم خودم را اصلاح کنم یا برای بهترشدن رابطه‌ام با آدم‌های دوروبرم تغییر رویه بدهم.

 

 

 

شما هم امتحانش کنید شاید به کارتان آمد.

  • گلی

نظرات (۴)

از قضا من هم چند وقتی هست سعی می‌کنم روزانه نویسی رو داشته باشم. البته به نظر می‌رسه خیلی موفق نبودم. حتی یک دوره سعی داشتم توی وبلاگ بنویسم. چند روز اول کج دار و مریز پیش رفتم. ولی بعد تلق. همه چیز ریخت دوباره.

 

پاسخ:
منم همچین هم موفق نبودم؛ ولی توی برنامۀ  هر روزم می‌نویسمش که جلوی چشمم باشه تا ادامه‌دار بشه.

شکل خوبی از روزانه نویسیه :)

توی سررسید واقعا جا نمیشه و وفقط گزارش مختصری از روز میشه نوشت

پاسخ:
آره. کلی جا داره برای غرزدن و تحلیل کردن (:

من هم چندهزاربار تا حالا شروع کردم. تو دفتر، وورد برای خودم، وبلاگ، اما نمی‌شه. مسئله اینجاست که بعد یه مدت متوجه می‌شم چقدر اتفاقات قابل نوشتنم کمه. هیچ کار خاصی نمی‌کنم، هیچ اتفاق خاصی نمی‌افته، بعد یه مدت هرروز باید همون چیزهای روز قبل رو بنویسم. مشکلم با برنامه‌ریزی هم همینه. هیچچی نیست که بخوام برنامه بچینم براش انگار. 

+اگه جواب داد رمز موفقیتش رو هم بنویسید ما پند بگیریم. :دی

پاسخ:
بحث اتفاق افتادن نیست حنا. حتی تو دربارۀ فکرهات می‌تونی بنویسی یا حتی اتفاق‌هایی که توی اجتماع و دنیای مجازی می‌افته و تو ذهنت درگیرش می‌شه. اینا رو که بنویسی خودش بهت آرامش درونی می‌ده و خودت رو می‌تونی واکاوی کنی (:

روزانه نویسی و تخلیه ذهن و واگویه هاش و ... واقعا همونقدر که ساده ست پر از اتفاقای خوب و گفتگوهای راه ساز با خوده... انشالا ادامه بدید و کیفشو کنید

پاسخ:
ان‌شاءالله (: