آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

الف

چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۰۶ ب.ظ

شبکه چهار هم جمعه ها یک برنامه ایی دارد به اسم الف. این برنامه درباره کتاب و کتاب خوانی است. هفتۀ گذشته هم مجریش داشت می گفت، اگر هر کس روزی فقط یک ربع کتاب بخواند توی یک سال می تواند، مثلا هفت کتاب کلاسیک را تمام کندو بخواند. ( این هفت تا را درست خاطرم نیست، ولی فکر کنم حتی از هفت تا هم تعدادش بیشتر بود). حالا نمی دانم از روی چه الگوریتمی به این تعداد رسیده بود ولی خیلی برای من جالب بود و از همان شب شروع کردم به گلستان خواندن. البته روزی نیم ساعت تا یک ساعتم را صرف این کتاب می کنم. چون یکی از منابع نثر دکتری ادبیات همین گلستان سعدی جان است.

همۀ اینها را گفتم که بهتان پیشنهاد بدهم، از این الگوریتم برای خواندن کتاب استفاده کنید، به نظرم توی این کسادی بازار وب خوانی بهتر از بالا و پایین کردن صفحات تار عنکبوت بستۀ دوستان هست، نیست؟



پ ن : چه نت برداری هایی هم کردم ها:D بهم حق بدین، بعضی از کلماتش خیلی سخته لامصب، اون زمان اینهمه کلمۀ سخت چطور به مغزشون خطور می کرد؟

  • گلی

نظرات (۵)

اون زمان همین جوری هم صحبت می کردن دیگه:)
کار بسی خوب و عالی می کنید. ما که هر دفعه با مترو می خوایم جایی بریم یه نصف کتاب رو تموم می کنیم. در حد ۱۵۰ صفحه اینا. بعد کتاب خوندم از علامه جعفری تو این مترو ها. خیلی خوب بود :)) تازه یه بار هم ایستگاه رو رد کردم از بس غرق شده بودم.
هیچی کتاب بخونید نقطه
پاسخ:
ما مترو نداریم نقطه .ما با اتوبوس جا به جا می شویم نقطه. ما در اتوبوس جا نشستن نداریم حالا چه برسد به کتاب خوندن نقطه. اما کتاب خوندن خوب است نقطه. 
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • :) چشم.اتوبوس و خوب گفتی.
    پاسخ:
    چشمتون بی بلا (: 
    این اتوبوس ها، ملکه عذاب اند کلا :عرررر
    ما هم تو مترو جای نشستن نداریم :)
    پاسخ:
    پس هم دردیم (:
    بعد کنکور حتما. نت برداریم عااالیه :)
    پاسخ:
    ایشالا(:
    ((:
    این روش هم خوبه ولی جواب نمیده
    من روز اولو ممکنه نیم ساعت بخونم
    روز دوم هم ممکنه نییم ساعت بخونم
    ولی روز سوم تا کتاب رو تموم نکنم کار دیگه ای نمیتونم بکنم
    :)
    پاسخ:
    اصلا این عادت که کتاب رو تموم کنم به من ضربه زده ، یوقتایی از یه کتابی اینقد خوشم اومده که مثلا یه کتاب حجیم رو تو یه روز تموم کردم، بعد واسه این تند تند خوندن خودم نبخشیدم چون بعضی جاهاش رو خوب متوجه نشدم و بعد مثلا یه جایی یه قسمت هایی از کتاب رو که می بینم می گم اینا رو چرا من نخوندم  اصلا مگه اینا تو کتاب بود :| 


    خلاصه این کارها عاقبت خوبی نداره ، همون نیم ساعت تا دو ساعت در روز بهترین گزینه است (: