آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

میشه ازم عنوان نخوای:|

شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۲۰ ب.ظ

می دونید فرق مذهبی ها و غیر مذهبی ها در چیه؟

اینکه مذهبی ها آرمانگرا هستند یعنی همه چیز رو با کیفیت عالی می خوان اجرا کنند.  ولی بر عکس غیر مذهبی ها همیشه از زمین های خاکی شروع می کنند. یعنی این مدلی هستند که اگر یه ایده به ذهنشون رسید سریع دوستای همفکرشون رو خبر می کنندو یه اتاق فکر تشکیل می دهند و اینقدر زمین می خورند توی رسیدن اهدافشون تا به اون نقطه ایی که دلشون می خواد برسند. حالا مذهبی ها چه مدلین؟ مذهبی ها  اینقدر دست دست می کنند اینقدر نه میارن که:  این نمیشه! فلانی باید حتما باشه تا من باشم!! اگر این کار رو کنیم به فلانی بر می خوره، باید فلان مکان باشه، فلان دکوراسیون رو بچینیم، خانم ها نباید باشن، ورود آقایون قدغن.  چه می دونم اینقدر از این مدل فکر ها می کنند که کلا اصلا یادشون میره برای چی دور هم جمع شدند. و جالب اینجاست مذهبی ها به شدت فقط حرف می زنند و سخنرانی می کنند و در عمل زیر نقطه فقر بشری کارهای اجرایی هستند.





  • گلی

نظرات (۴)

حرفتون خسلی کلیه یعنی نه همه مذهبیا اینجوری هستن که گفتید نه همه غیر مذهبی ها
پاسخ:
شاید(:
ولی مذهبی ها و غیرمذهبی های دوربر من واقعا همیشه همین مدلی بودند و هستند.  شاید برای همینه که فکر می کنم لم کار همه این مدلی باشه (:
  • آناهــیــ ـــتا
  • بنظرم ربطی ب مذهب نداره، به فرهنگ آدما مربوطه بیشتر. و اراده شون.
    یسریا کلا تو فرهنگشون تعارف هس، اینجوری بزرگ شدن. اینکه فلان کارو کنم فلانی فلانطور میشه و بهمانی بهمان طور میگه و خلاصه نمیتونه بدون استرس اینچیزا راحت کارشو انجام بده.
    بیشتر آدمای سنتی اینجوری ن. 
    من خودم شخصن جزوشونم و کلا سر کارای اینجوری اذیتم.
    ولی یه سریا راحتن، هدفشون براشون مهمتره و نمیذارن یسری فکرای غیر مهم ذهنشونو از چیزای اصلی دور کنه..
    پاسخ:
    (: 
    بالاخره هر کس از زوایه خودش نگاه می کنه، بنظر من این مدلی اومد، شاید حق هم با شما باشه (: 
    نه نمیشه عزیزم:))
    پاسخ:
    ((:
  • محمّدعلی عمرانی
  • این به مذهبی ها ربطی نداره ک!
    یک سندرمِ خاصی هست که حالا شاید بین یک سری مذهبی دیدینش!
    شیوه ی بیانتون جوری بود که میشد فکر کرد این التزام به مذهب باعث عقب ماندگی شده!
    پاسخ:
    اولش گفتم آرمان گرا هستن، و دوست دارن همه کارها رو عالی اجرا کنن، عقب افتادگی با عالی بودن نمی خونه ها. یعنی نمیشه تو ، تو ذهنت عالی باشه ولی عقب افتاده باشی. منظورم این بود سنگ بزرگ نشونه نزدن هست. که مذهبی ها دچارش هستن (: