آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

when marnie was there

سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۵ ب.ظ
کتاب خوب که بخوانی، می‌توانی مطمئن باشی که یک پله از بقیه جلوتر هستی، چون یک زندگی را تجربه کردی و نگاهت به دنیا یک پله بالاتر رفته است. تصور کنید هر بار که یک کتاب خوب می‌خوانید از یک پله بالاتر دنیا را می‌توانید ببینید؛ حالا خیال کنید آنقدر کتاب خوب خوانده‌اید که آن بالا بالاهای پله ایستاده‌اید و از آن بالا دنیا را نگاه می‌کنید، چه حال خوبی دارد این حس که دنیا را زیر پاهایت ببینی.
اصلا کتاب خوب خواندن راه و رسم زندگی کردن را بهت یاد می‌دهد. انگار قبل از اینکه یک اتفاق را خودت لمس کنی، از قبل تجربه‌اش کردی و این یعنی تو از خیلی‌هایی که این تجربه را نداشتند، جلوتر هستی. فیلم خوب دیدن، انیمیشن خوب دیدن همین حس و حال را دارد.
" وقتی مارنی آنجا بود"  از آن انیمیشن‌هایی است که بلند شدن بعد از هر دردی، لبخند زدن بعد از هر بغضی را یادت می‌دهد. یادت می‌دهد که با آنای قصه همراه شوی تا از پیله‌هایی تنهایی که دور خودت کشیدی بیرون بیایی.
بدون هیچ حرف اضافۀ دیگری دلم می‌خواهد این انیمیشن را ببینید و دعا کنید یک روزی هم ما بتوانیم از این انیمیشن‌ها با حال و هوای نوجوانان خودمان بسازیم.

از اینجا  این انیمیشن فوق العاده را دانلود کنید




  • گلی

نظرات (۳)

انیمیشن های سورئال رو هم دوست داری؟
نمیدونم از این انیمیشن خوشت میاد یا نه، ولی قلعه متحرک هاول هم جالبه. 
پاسخ:
قلعه متحرک رو گذاشتم توی لیست دیدنی هام، البته تا ۳۶ دقیقه اش رو دیدم بعد احساس کردم باید توی یه زمان بهتر ببینم(:
سوررئال ؟ چند تا اسم ببر ببینم تا حالا اصلا این مدلی دیدم یا نه حکایت من حکایت اون بنده خدایی هست که می‌گفت به اسم نمی شناسم، به قیافه می شناسم:D
شهر اشباح مثلا سورئال هست. چه حس وحشتناکی داشت. غربت و تنهایی و کابوس های شبانه. یادمه اسکار گرفت
پاسخ:
شهر اشباح رو دیدم، اتفاقا دوستش داشتم(:
مگه چند سالگیت دیدیش؟ وحشتناک نبود که، تازه من شهر اشباح رو با طاها برادرزاده‌ام چند بار دیدم! نکنه بچه مردم رو با این انیمیشن زهره ترک کردم :|
سنم کم نبود. پونزده شونزده سالگی. اون موجود سیاه پوش، شبیه یکی از شخصیت های ذهنی ترسناک توی بچگیم بود. یه جورهایی حس میکردم این انیمیشن رو توی خواب دیدم. یه سری اتفاقا با یکی از استادهام در این مورد صحبت کردیم. میگفت فضای سورئال همینه. دنیایی که انگار توی خوابه و از طرفی، این ها الهامات شخصی یه آدم هستن که شاید از نظر هیولای ذهنی با هم مشترک بودید!
پاسخ:
آها خب شاید برای همون ترسناک اومد بنظرت (:
اتفاقا این سبک ها رو دوست دارم، چون میخوام درباره کمبود اب یه داستان بلند بنویسم. وقتی این انیمیشن رو دیدم گفتم اگر این مدلی بنویسمش منظورم همین سوررئال هست باید جالب بیاد!
حالا اگر انیمیشن های این مدلی سراغ داری اسم ببر تا ذهنم خلاق بشه توی این زمینه (:
پیشاپیش تشکرات خودم رو اعلام می کنم (: