آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

یعنی خواب نیستم؟؟

يكشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۳۲ ب.ظ

امروز یک چیز عجیب و شگفت انگیز دیدم. بعد از کلاسم تقریبا سه کوچه پایین تر از خونمون یک ماشین رو دیدم که سبزی می‌فروخت. قیمتش مناسب بود بیست کیلو خریدم. بعد موقعی که خواستم بیارمش خونه،  دیدم، جدی جدی اصلا از توان من بیرون هست که بیست کیلو سبزی رو حمل کنم. حتی آقای سبزی فروش گفت: این سبزی قد وزن خودت هست  اصلا بی خیال شو که خودت ببریش. بعد اون یکی همکارش گفت: خونتون کجاست؟ گفتم سه کوچه بالاتر، گفت دقیقا کجای کوچه، گفتم وسط کوچه! بعد گفت خوب تو برو من با یه پراید سفید میارمش تا دم کوچه!

من تشکر کردم. و اومدم. تقریبا یه صدمتر راه رفتم دیدم صدای نفس های کسی از پشت سرم میاد، دیدم دو تا آقاهه بیست کیلو سبزی رو توی یه کیسه بزرگ کردن با هم میارن. وقتی نگاهشون کردم، معذب شدم. همون همکاره گفت: بی خیال، تو جلوتر برو ما میاریمش.

خولاصه دو تا آقاهه بدون ماشین سبزی ها رو  آوردن، تا دم در خونمون. طفلی اصلا ماشین نداشت، فقط برای اینکه من معذب نشم گفت: با ماشین میارمش.

الان توی یک شوک عجیبم. باور کنید خیلی وقت بود اینهمه جوانمردی رو یکجا ندیده بودم.

  • گلی

نظرات (۱۴)

  • خانم لبخند
  • الان یعنی از عقیده ای که داشتی برگشتی؟ 
    نامیدیت از جماعت رجال ایرانی رو میگم:/
    پاسخ:
    نمی دونم  والا ،  الان همش فکر می کنم خوابم :|
  • خانم لبخند
  • اصن اون هیچی، بیست کیلو رو چطوری پاک میکنید واقعا؟:/
    پاسخ:
    ده کیلو شوید هست، که اصلا شوید پاک کردن وقتی نمی بره، ده کیلو گشنیز، کلا گشنیز و شوید فقط باید تهش رو چید دیگه! سختی سبزی پاک کردن به تره اش هست(:
  • خانم لبخند
  • شوید لابد واسه شوید پلوست دیگه؟ وگرنه ده کیلو واسه خوردن..!
    تره که هیچی کلا بدترین بخش سبزی پاک کردنه البته جعفری هم.
    اما گشنیزم سخته به نظرم. آسون ترین ریحانه :)
    یه لحظه حس این زن های پا به سن گذاشته بهم دست داد که دارم از خونه داری حرف میزنم :| :))
    پاسخ:
    آره خشک می کنیم واسه پلو(: این بیست کیلو فقط دو قلم هست شوید و گشنیز! تره و اینا نداره چون مجبورم خودم پاک کنم فقط سبزی های مورد علاقه خودم رو خریدم!
    البته ریحون به سختی توی شیراز پیدا میشه!  نداشت که بگیرم(:

    ((:
  • خانم لبخند
  • چه جالب خشک میکنید؟!
    من ندیده بودم خشک کنن شوید رو. ما ریز که کردیم تفت میدیم و فریز میکنیم.
    کمک که نمیتونم بکنم اما از الان پیش پیش خسته نباشید میگم :)
    پاسخ:
    واقعا تا حالا ندیدی؟؟؟ 
    چه جالب اینجا شوید خشک رو کیلویی ٤٠تومن می فروشن(:
    بسی ممنون(:
    منم باورم نمیشه ...
    شبیه این داستان های باور نکردنی :)
    به هرحال دمشان گرم ..خدا برکت بده به مال شون ..
    پاسخ:
    قبلا یه برنامه نشون می داد اولش می گفت : آیا این داستان واقعی است یا نه؟ یاد این برنامه افتادم امشب (:
    ایشالا (:
  • خانم لبخند
  • چرا دیده بودم سبزی های دیگه رو هم خشک میکنیم واسه مصارف دیگه. اما واسه شوید پلو ندیده بودم خشک کنن شوید رو.
    خلاصه خواستی هم میتونی پست کنی واسم پاک کنم بفرستم هوم؟ :))
    پاسخ:
    پاک شد دیگه، فینیشششششش ایشالا سری بعد خدمت می رسیم :D
    بالاخره هر جایی و رسمی دیگه، یکی خشک می کنه، یکی تفت میده(: مهم نیته کلا :D
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • آدمای جووون مرد زیادن و کم نیستن، فقط ممکنه به تور ما نخورده باشن ;)
    خدا مزدشونو بده. چه فروشنده های شریفی

    شوید خشک. به به. عطری داره ها!
    خداقوت


    پاسخ:
    آره واقعا کم نیستند، ایشالا تعدادشون هر روز بیشتر شه، ایشالا خیر ببیند به حق پنج تن (:

    بسی ممنون (: 

    چندتا کامنت دیگه در مورد نحوه پختن سبزی هم بگذارن، رسماً میشه کلاسِ آموزشِ آشپزی!

    پ.ن: این ها همون اتفاقات #حال_خوب_کنی هستن که هر از چندگاه توی زندگی بهمون اصابت میکنن. یک جورِ قشنگی آدم پر میشه از حسِ خوب. احساسِ قشنگِ دوست داشتنِ بقیه و بخصوص ممنون بودن از خدا.
    اینجور آدم ها با اینجور رفتارهاشون، آدم رو به ادامه ی راه امیدوار میکنن.
    پاسخ:
    خوبه که. فرض کنید هر کدوم از بچه ها فرهنگ شهر خودش رو میگه و ما می فهمیم هر شهری چه نوع سبک زندگی رو دارند، حالا آشپزی هم یه نوع فرهنگ هست که شهر به شهر فرق داره و اینجا شاید بابی شد برای تبادل فرهنگ ها(:
    پ ن: دقیقا آدم تا مدت ها این حال خوب رو همراه خودش داره و لذت می بره از زندگی (:
    ریحون توی شیراز به سختی پیدا میشه؟!
    بهتون بابت این مصیبت تسلیت میگم. بهترین سبزی هست که خوردم تا حالا.  خواستید بگید بذرش رو پست کنیم براتون!
    پاسخ:
    تازه نه تنها ریحون به سختی پیدا میشه، بلکه سبزی شیراز اصلا ارزش غذایی نداره، چون با آب فاضلاب آبش تامین میشه:| معمولا ما سبزی های اطراف شیراز رو می گیریم برای مصرف! ولی خب یوقتایی واقعا دیگه سبزی پیدا کردن اطراف هم سخته و مجبوریم از همون فاضلاب ها استفاده کنیم :| 
    مثلا یکی از دلایلی که من بیست کیلو خریدم واسه این بود که سبزیِ واسه شیراز نبود، برای اطراف شیراز بود (:

    یعنی واقعا پست می کنید ؟ 
  • دخترِ انـــــــــــار
  • من تا مجبور نشم حاضر نیستم سبزی پاک کنم :/ 
    خدا قوت .
    پاسخ:
    ممنون(:
  • خانم لبخند
  • بعد یه سوالی
    این شویدای خشک رو وقتی میخواید بریزید تو برنج قبلش تو آب میذارید؟ 
    یا همینطوری میریزید؟
    :/
    پاسخ:
    (:
    نه دیگه موقعی که برنج توی آب جوش هست می ریزیم(:

    احساس می کنم کامنت جناب تسنیم ناراحتت کرده نه؟
  • خانم لبخند
  • من اصلا جواب تسنیم رو نخونده بودم الان خوندم :))
    نه اتفاقا موافقم باهات ;)

    پاسخ:
    (:
  • ر. کازیمودو
  • چقدر اندوهناک است که در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که این اتفاقات «عجیب و شگفت‌انگیز» است. نه؟
    پاسخ:
    واقعا خیلی غم انگیزه. دیشب که داشتم برا آبجی ها تعریف می کردم، آبجی کوچکه رسما گفت دروغ می گی اصلا همچین چیزی امکان نداره((:
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ریحان جزء سبزیجاتیه که شنیدم رشدش ناز و ادا داره و ظاهرا باید صبوری کرد تا در بیاد. 
    این جا هم همین جوره. یه بخشایی از مزارع با همونی که گفتید آبیاری میشه.
    پاسخ:
    حالا ناز و ادا به کنار بخاطر قیمتش کمتر کسی کشت می کنه(:

    فکر می کردم اوضاع شما باید بهتر باشه):