آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

حاء سین نون

يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲ ق.ظ
تصمیم گرفتم که سرو شکلی منظم به کتاب خواندنم بدهم پس در یک حرکت خودجوش تصمیم گرفتم در هر ماه چهار  کتاب بخوانم(یک کتاب بزرگسال، یک کتاب  نوجوان، یک کتاب مذهبی و در نهایت یک کتاب تخصصی ادبیات).
خب برای این ماه : عاشقی به سبک ون گوگ، جلدٍ یک آن شرلی، حاء سین نون و دو قرن سکوت را در نظر گرفتم. بعد از خواندن آن شرلی رفتم سراغ حاء سین نون که درباره حضرت مجتبی است و نویسنده آن آقازاده‌ایی به نام سید علی شجاعی است.
حضرت مجتبی را دوست دارم، شاید بخاطر سکوتش( ما از امام حسین، امام علی، حضرت سجاد  و تقریبا بقیه امامان دیگرمان کلی حرف و حدیث و کتاب داریم ولی از  حضرت مجتبی نه) شاید برای مهربانی بیش از حدش و شاید هم بخاطر مظلومیتش از اول تاریخ تا همین الان.
مظلومیتی بالاتر از این که سید علی شجاعی برایت یک کتاب بنویسد. کتابی که نویسنده اش حتما با خودش خیال کرده که چه کار خفنی کردم ولی در واقعیت .....
بعد از چند صفحه خواندن کتاب، کنار گذاشتمش و رفتم سراغ یک کتاب جوان. کاش آدرس منزل سید علی شجاعی را داشتم، که برایش پستش می‌کردم، تا حداقل به اجبار هم شده دو تا کتاب خوب بخواند تا این مدلی افتضاح بار نیاورد.
کتاب خوب نوشتن کار سختی نیست، فقط کافی است دل بدهید به سوژه‌تان و آنقدر به کارکتر اصلی قصه‌تان بال و پر بدهید تا خودش، قصه اش را روایت کنید. کاری که نویسنده کتاب "زیر نور ماه شیشه ای" کرده است. نویسنده این کتاب مثل سید علی شجاعی ادا در نیاورده و خیلی خیلی راحت داستانش را روایت کرده و چیز معرکه ایی هم از آب در آمده آنقدر معرکه که ته دلت آرزو می‌کنی که کاش تو هم بتوانی روزی روزگاری این مدلی بنویسی!
لازم نیست بگویم که این کتاب را طبق معمول انتشارات افق چاپ کرده و ترجمه خانم عبیدی آشتیانی است.

::: در پست‌های بعدی قسمت‌های جذاب کتاب را می‌گذارم ( البته اگر می خواستم قسمت های جذاب را بنویسم باید کل کتاب را می نوشتم ولی خب فقط به بخشی از کتاب اکتفا می کنم)



  • گلی

نظرات (۷)

من دوماهی یه کتاب بخونم خیلی از خودم راضی میشم 😅
پاسخ:
اونم خوبه(:
مهم اینه که اون دوماهی یه کتاب پایدار باشه(:
تازه من رشته ام ادبیاته، شما نیست احتمالا و همین دو ماه یه کتاب عالیه(:
تصمیم بسیار خوبیه ولی یه سوال! چرا حا سین نون رو  دوست نداشتین؟ ضعفش توی چی بود؟
پاسخ:
کلا  می خواست مثلا آوانگارد بازی دربیاره ولی بنظرم چرت شده بود همین که مدام راوی هاش عوض میشد، کلا ساختار نوشتنش رو دوست نداشتم ):
سلیقه من نپسندید ، البته قبلا یه کتاب دیگه هم ازش خونده بودم بازم دوستش نداشتم شاید همین مساله تشدید کرد که کتاب رو دوست نداشته باشم (:
عجب!
یکی دیگه هم بود میگفت کتاب سید علی شجاعی را خوانده و افتضاح بوده!

عاشق هر چی کتاب و پست کتاب خوانی ام.
منم منظم کردم کتاب خوانی ام رو  :)
پاسخ:
کلا بنظرم اگه باباش انتشاراتی نداشت، کسی به کتاباش نگاه هم نمی کرد، هی روزگار بابامون هم انتشاراتی نداره یکم از غصه هامون کم شه ):
آفرین دختر خوب (: 
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • پیشنهاد خیلی خوبی بود این نظم دادن. این چند روزه موقع پیاده روی بهش فکر می کردم. ممنون 
    پاسخ:
    فدای تو (:
    ایشالا به نتیجه های خوب خوب برسی(:
    خوشحالم این داستان را دوست داشتی. شاید تفاوت بزرگ نویسنده های وطنی با نویسنده های خوب غیروطنی این باشه که این غیروطنی ها نمی شینن توی خونه و برای نوشتن مطالعه و مشاهده می کنن مثل خانم وودسون که یک سال بین بچه های مرکز ترک اعتیاد کار کرد تا با حالت ها و زبان آن ها آشنا بشه و الحق در زبان شاهکار کرده. متن اصلی شاهکار بود و من نمی دونم چه قدر در پیاده کردن زبان موفق بودم. متاسفانه سلیقه مخاطب ایرانی آن قدر پایین آمده که ادبیات ناب را نادیده می گیره و هیچی هم نمی شه گفت چون قرار نیست تلاشی برای بالابردن ذائقه مخاطب بشه. ارادت دوست ندیده ی من
    کیوان عبیدی آشتیانی
    پاسخ:
    چقدر خوبه که شما هستید و ترجمه های خوب می کنید، ایشالا که همیشه سلامت باشید و در پناه خدا (: 
    بوس به شما کیوان عزیز و همه مهربونی هاتون :*
    ممنون دختر عزیزم. نمایشگاه کتاب کنار شما عزیزان خواهم بود و مسلما خیلی کتاب خوب نه فقط از خودم بلکه از دیگران پیشنهاد خواهم کرد. درضمن پیشنهاد می کنم کتاب با کفش های دیگران راه برو را حتما بخون و غرق لذت شو. ارادت
    پاسخ:
    اولین کتابی که ازتون خوندم همین کتاب با "کفش های دیگران راه برو " بود بعد "رقص روی لبه " بعد "ماه بر فراز مانیفست"( توی این کتاب بهتون ایمان آوردم) بعد" مقررات " بعد "وقتی به من می رسی " بعد "لوویس و فلورا " بعد "مرغ مقلد " و آخری هم "زیر نورماه شیشه ایی" 
    ایوان منحصر به فرد هم گذاشتم کنار که بخونم. 
    اینقدر دلم می خواد "بخشنده " و "در جست و جوی آبی ها" تجدید چاپ شن و بخونمشون :دو نخطه قلب 
    سوگلی های منو خوندی....بخشنده تا پایان سال هر چهار قسمتش در میاد. خوشحالم ذائقه کتاب خوانی مان شبیه همدیگره. تا نمایشگاه با چهار داستان دیگه کنارت هستم دوست خوش سلیقه ام. ارادت و همان دو نقطه و قلب
    پاسخ:
    فداتون کیوان عزیز و دوست داشتنی:بوس