آرزوهای نجیب

بایگانی
پیوندها

قدم یازدهم

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱ ق.ظ

:::یک

خیلی از ما در بیشتر وقت‌ها نیاز به فقط  یک قدم بیشتر از همۀ تلاش‌هایی که در زندگی کردیم داشتیم تا دنیا را از آن چیزی که توی ذهنمان ساختیم قشنگ‌تر و بزرگ‌تر و جذاب‌تر ببینیم؛ ولی هیچ‌وقت جسارت و شهامت این یک قدم برداشتن را نداشتیم. پس نشستیم توی قفس ذهنمان و در دنیایی کوچک‌تر از اندازۀ واقعی‌ش زندگی کردیم؛ یک زندگی نچسب و روزمره.


خانم سوسن طاقدیس توی کتاب قدم یازدهم به بچه‌ها  یادآور می‌شود که جسارت این کار را پیدا کنند و قدم بیشتر از همیشه بردارند. هرچند خانم نویسنده می‌توانست آخر داستان را جوری بنویسد که مخاطب کودک با امید بیشتری قدم یازدهم را بردارد؛ ولی همچنان کتاب با این پایان بازهم جذاب است. توی شناسنامۀ کتاب این کتاب را مناسب سن الف و ب دانسته؛ اما از من می‌شنوید این کتاب مناسب سن ج و بالاتر است.



:::دو

این روزها صفحه‌های مجازی معرفی کتاب پر شده است از معرفی کتاب‌های ترجمه شده به این بهانه که کتاب ایرانی خوب نداریم؛ غافل از اینکه به این دلیل می‌گوییم کتاب خوب ایرانی نیست که کتاب‌های خوب ایرانی را نمی‌شناسیم. بیایم به نویسنده‌های ایرانی اعتماد کنیم و قدر داستان‌های معرکه‌ای که خلق کرده‌اند را بیشتر بدانیم تا هر روز شاهد خلق کتاب های بیشتر و بهتری از این عزیزان باشیم.




  • گلی

نظرات (۵)

  • محبوبه شب
  • میشه این رده بندی سنی بر اساس حروف الفبا رو بارام توضیح بدی
    دقیقا ینی چی
    پاسخ:
    بله بله.

    الف: آمادگی و سال اول دبستان
    ب: سال‌های دوم و سوم دبستان
    ج: چهارم و پنجم و ششم دبستان.
    د: سال هفتم و هشتم و نهم.
    ه: دهم و یازدهم و دوازدهم.


    به نظر کتاب جالبی میاد (:
    پاسخ:
    خیلی جالب و تأمل‌برانگیزه (:
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام سادات عزیز

    ممنون بابت معرفی.
    چه قدر خوب که شما و امثال شما وقت بگذارید برای این چیزا ^____^
    پاسخ:
    سلام عزیزم. 

    خواهش می‌کنم عزیز دلم.

    ان‌شاءالله که بتونم قدم کوچکی توی این مسیر بردارم.
  • آقاگل ‌‌
  • چند وقته دارم فکر می‌کنم کتاب‌های کودک و نوجوان از هرچی کتاب انگیزشی و روانشناسیه بهتره. :))

    پاسخ:
    به‌نظرم حتی از ادبیات بزرگسال هم بهتره (:
  • **هِلِناز **
  • دارم فکر میکنم به اون روزی که بهت زنگ میزنم میگم گلی قلم و کاغذ دستمه ؛ بگو برای جانانم چی بخونم 
    پاسخ:
    جیگر اون جانان تو برم من.
    فسقلی کپل‌مپل من 😍😍

    نمی‌دونم چرا توی ذهنم یه بچهٔ سفید لپ‌لپی اومد توی ذهنم برات😍😍😍😍